23 maj 2009

Storstädning

Idag blev jag ensam i några timmar. Det var lyx! Jag satte på Metallica på hög volym och tokstädade. Han inte mer än nedervåningen, men det var skönt att få göra det. Tyvärr är det stökigt igen nu sen vissa kom hem. Suck! Svärmor ringde och ville hjälpa till. Neeeej tänkte jag som ville vara ensam och lyssna på musik och städa ifred. Så hon fick inte komma.

Nu ligger mamma i Uppsala och är förvirrad säger de. Hon lider av svår uttorkning och en infektion som gör att hon har hög feber. Jag hoppas att de äntligen har lyckats hitta en åder att sätta dropp i, för hon behöver ju både vätska och pencillin. Det var tydligen svårt eftersom hon var så uttorkad. Hon kan sitt personnummer utan problem, men kan svara konstigt när de frågar henne saker. Och törstig är hon, säger de. Jag förstår ju att sjukhuset där nere har knappa resurser, men vätska måste väl ändå vara en elementär sak att få i patienterna och hygienen kan man ju också fundera kring efter syrrans beskrivningar. Den kan ju ha en del att göra med infektionen hon fått. Tur att vi har henne hemma nu, för annars vet man inte hur det gått. Nu är hon ju i alla fall på det bästa stället hon kan vara.

Vi har grillat nyss. Mums! Om jag orkar ska jag äta lite jordgubbar senare, som snacks.... Hade faktiskt tänkt måla om mitt pysselbord idag. Det är lila nu och jag tänker att det ska bli vitt. Men jag är ganska slut så jag tror inte jag orkar. Fick något som var bra likt en värk för några minuter sen, men vågar inte hoppas att det var något, för såna har jag ju haft av och till varenda dag och kväll nu i tre veckor snart. Rejäla förvärkar till ingen nytta alltså.

Pysselbordet får vänta till en annan dag tror jag, för det är så mycket att plocka undan innan man kan börja. Det är grejer nästan överallt.

1 kommentar:

zαnуα ♥ sa...

Vad skönt att hon är hemma i Sverige igen, det känns ju tryggast så :) Hoppas de får bukt med infektionen och uttorkningen illa kvickt! (uttorkning...reagerade när jag läste det... Som sagt, vätska bör väl vara prio ett typ trots knappa resurser :s )
Du håller väl oss uppdaterade ang värkar och bebben ? ;)
*kramar*