22 maj 2009

Ingen bebis idag heller och nu är det sex dagar kvar till beräknat datum. Jag vill verkligen att bebisen ska komma åtminstone några dagar för tidigt, för annars blir det lite tufft när jag kommer hem från BB. Janne börjar jobba den 1 juni och då är jag ensam med barnen. Om jag inte får förrän nästa helg så måste jag ju åka hem på söndagen oavsett så att något tar barnen på måndagen. Och får jag efter den 1 så r det definitivt inte bra.

Jo, visst det finns pappadagar, men det han får nu är ju en projektanställlning under juni månade och ingen av oss tycker set är så smart om halva den månaden går till pappadager. sånt ger nog inte fler projektanställningar i höst....

Men något litet kanske ändå händer. För iag blödde jag pyttelite och så har jag haft fler förvärkar än vanligt, men de har stannat av nu igen. Gör vad jag kan för att hålla igång och kanske få allt att sätta fart.

Jag hoppas och tror att min mamma är i Sverige nu, i Uppsala. jag har inte fått någon information alls om hur resan ska ha gått men får väl utgå från att det är bra. Annars borde jag nog ha hört något. För hon skulle landa vid 17.40 och det är ju många timmar sen.

Håller på att baka surdegsbröd. Äntligen får jag väl säga, för den där degen har jag hållt på med i rätt många dagar nu. Om det funkar vet jag inte, men så vidare gott luktade inte degen när jag matade den varje dag. Å andra sidan luktar inte jäst gott heller, och surdegsbröd brukar ju vara gott.

Idag kom en överraskning på posten! Jag fick ett scrappaket - jodå, sånt ser man redan på paketet. Och jag hade ju inte beställt något. Men det visade sig vara vinsten från utmaningen jag vann på cybercroppen på allt om scrap. Och det var ingen dålig vinst vill jag lova. Ilona som har skaparlusten hade skickat ett enormt paket i svartvitt och rosa. Massor av fina papper och jättefina dekorationer. jag trodde inte det var sant när jag öppnade det, så mycket fint var det. Tack Ilona om du ser det här!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Hörre du, Ankis bebis! Se nu till att hitta utgången så din familj får en lugn och mysig start med dig! Det skulle vara väldigt lägligt typ nu. ;-)

Funkar det med hot, tro? Jag tänkte i alla fall att det var värt ett försök. Passa på att vila och ta lite promenader så hoppas jag på tur.

Skönt att höra att det går framåt med din mamma, härligt att hon får komma hem.

Kram, Marie