10 maj 2009

Det kanske ska tolkas som bra....

... att jag inte har hört något nytt om mamma idag. Nu har det gått åtta dygn. Efter tio kan hon flygas hem om allt ser ut att vara OK. Det pratades i fredags om att en ny hjärnröntgen skulle göras under helgen. Och jag vet inte om den gjorts ännu. Men har den det så borde väl den har gått bra eftersom ingen har hört av sig till oss. Hoppas, hoppas!!!

Igår kväll gjorde jag det jag borde ha gjort massor av nätter på slutet. Började att titta på en film ganksa tidigt. Och si, det funkade. Jag asomnade alltså. Och det behvde jag nog, för i morse vaknade jag ganska tidigt och var utvilad. Så skönt.

På fm hade vi städdag i samfälligheten.Om jg ska vara ärlig så städade jag inte så mycket, men jag kom med hejarop och deltog i alla fall aktvivt vid fikat. Första kaffekoppen på över en vecka blev det. Och gissa vem som har jordens halsbränna fortfarande....

Sen kom regnet, så vi gick in och jag ¨gick igenom en hel massa barnkläder och städade kylskåpet in i minsta vrå. Plus attt jag plockade och grejade lite här och var. Undrar om det är det här som kallas för att boa. Jag har plockat fram bebistäcke och bebisfilt som ska tvättas i morgon, om jag fått undan den andra tvätten då. Och bebiskläderna ska jag nog också tvätta i morgon. Om jag hinenr, för det är en del annat på agendan i morrn, både ett möte med dagmamman och Emils talpedagog och besök hos barnmorskan. Hoppas talpedagogen är nöjd med Emils framsteg, för det är ju vi och dagmamman.

Har fortfarande inte packat någon bebisväska trots rätt mycket förvärkar av och till. Men idag har jag i alla fall laddat kamerabatteriet, för säkerhets skull liksom. Men det är också allt.

Fniss... några av grannarna upptäckte idag att vi ska ha ett till barn. De hade inte märkt något tidigare ochblev chockade att jag skulle ha så snart. Nog för at jag inte är världens smalaste i vanliga fall, men den magen kan man inte missa. Den står ju rakt ut nu. Alltså precis rakt ut.... en sån har man nog inte om man inte är gravid.

Ska bli skönt när den är borta och bebis är här i stället....

Inga kommentarer: