23 maj 2009

Lyckotårar!!

Min mamma har ringt till mig!!

För en halvtimme sedan ringde telefonen och det var skyddat nummer. Jag blev jättenervös och tänkte att något hade hänt med mamma, men när jag svarade så var det hon!! Hon låter så klart lite annorlunda och trött på rösten, men det är verkligen hon. Och hon verkar helt klar!!

Hon hade koll på det mesta verkar det som, men minns inte att vi pratade innan andra blödningen. Idag hade hon fått duscha för första gången på tre veckor så hon, och de hade tagit bort stygnen. Hon säger att hon ligger ensam på ett rum nu och att personalen är helt underbar, precis som för fyra år sedan. Att jag inte kan komma med i morgon med moster och syster har hon koll på och säger att vi väntar tills bebisen kommer. Hon säger att hon har dropp nu och att febern har gått ned. Hon säger också att det var så hemskt där nere och att hon mådde så dåligt. Hon vill aldrig mer träffa han som gjorde det!

Jag började skaka igen, precis som för tre veckor sedan, och grina. Har pratat med både moster och syster nu efteråt och båda blev så klart så glada så glada... Phu.... jag kan nog andas ut nu, tror jag. Oroa mig lite mindre och vila kanske..... eller. Det tar i i magen nu, igen. Undrar sa flundran om det är på riktigt nu, om vi får en bebbe i morrn, eller om det ska fåna sig som vanligt och lägga av om någon timme... Vi får väl se!!

Inga kommentarer: