1 januari 2009

13 år idag!

Ja, idag är det 13 år sedan jag och Janne träffades och blev ett par. Tänka sig, 13 år! Det är ju mer än en tredjedel av våra liv... Vi firar inte på något särskilt sätt faktist.

Nyårsaftonen blev lugn här hemma. Anton blev rädd när de började smälla så efter all god mat så tog vi varsin unge i varsin soffa och satte på filmen Wallie. Halvtolvtiden vaknade jag till och såg att Anton sov sött brevid mig och Janne nästna lika sött på den andra soffan. På golvet satt en ensam filur en halv meter från TVn och var helt inne i filmen. Den filuren, Emil alltså kröp så småningom upp i Jannes soffa igen och somnade precis på upploppet, vid fem i tolv alltså. Då slog vi av filmen och lyssnade på nyårsklockorna med tillhörande dikt från Skansen. Skålade gjorde jag i Ramlösa och Janne inte alls. Barnen fick ligga kvar där framför tvn tills det blev lugnt ute, vid ettiden. Folk verkar ju bli som helt galna på nyår. Jasg ger mig fanken på att det var en halv årslön som smälldes av här i Slätta ungefär precis ovanför vårt hus frn alla håll.

Idag har vi alla bara varit här hemma, rätt skönt faktiskt. Jag har ont i magen och har inte varit sugen på att göra något särskilt alls. Jag hoppas att svidet bara beror på en något onyttig kosthållning igår.

Jag har faktiskt jobbar i nån timme. Läst igenom en del grejer och skaffat mig en överblick över vad jag måste göra innan terminen börjar om en vecka. Och så har jag gjort ett par tre kort, men jag blev inte riktigt nöjd med något av dem. Vissa dagar blir pysslandet inte riktigt som man tänkt sig.

I morgon bitti bär det av upp på sjukhuset. Det ska bli jätteroligt att få titta till Lilla Pyret inne i magen. Lite nervös är jag ju också så klart, för det är ju trots allt en undersökning det handlar om. Visserligen så har jag gjort två ultraljud redan pga blödningarna, men inget så omfattande som rutinultraljudet. Om någon är vaken vid åttatiden i morgon bitti så får ni gärna hålla en tumme för att allt är bra. Kanske får jag med mig fina bilder hem som jag kan visa er i morgon!

Inga kommentarer: