25 januari 2009

Dont try this at home

Testa aldrig att få magsjuka när du är gravid. man kan inte ligga i fosterställning på vanligt vis eftersom magen är i vägen.

Magsjukan from hell slog ut alla vitpepparkorn i världen. Natten ägnades åt att springa med hink till Emil, försöka tvinga i Emil vätskeersättning och så löpa till badrummet för egen del. Yeah!

Det var lite jobbigt där ett tag när han vägrade vätskeersättning och samtidigt blev allt mer borta. men så vid halv fem i morse kom ett svagt rop på saft. Han hävde ett halvt glas som stensomnade. Klockan 9.09 föll han också som en sten från soffan rakt ner i golvet. Och sen var han pigg och frisk. Anton mår också bra idag, han ägnade sig nog mest åt att sympatispy igår, för nu är han dunderpigg.

Jag har legat på en bäddmadrass direkt på golvet för att ha nära till Emil, dvs inte uppe i min sköna säng. Det var ingen höjdare det heller kan jag säga. Nu är det inte bara nacken som gör son utan precis hela ryggen, och magen då. Jag brukar inte grina av magont, men det här magontet är inte vanligt magont. Det är avgrundssmärta som fått tårarna att spruta halva dan. Och att det den när man försöker ligga blickstilla är någon som försöker hoppa bungyjump i mina tarmar är ju inte heller någon höjdare.

Nu ska jag försöka att få i mig något. Idag har jag hittills ätit ett tredjedels päron och ett par salta kex.

Slut på gnället för idag. Jag är faktiskt glad att Anton och Emil mår bättre. Det är huvudsaken.

1 kommentar:

PappaJanne sa...

Jodu..detta var en riktigt kul natt :(
Puss på dig sötis.