25 januari 2009

Sex timmar senare

Sen jag skrev sist har jag gjort bara en sak. Legat i min säng och sovit. Mmmm så skönt. Och någon av gångerna när jag vaknade så hade jag inte ont i magen på flera minuter. Illamåendet har kommit och gått och vågen visade 2,2 kilo mindre än igår. Inte så bra för Lilla Pyret där inne kan jag tro. Så nu har jag faktiskt gjort det jag skrev at jag skulle göra för sex timmar sen. Gått in i köket och öppnat kylen. Men kylen åkte igen snabbt igen. Det luktade ju mat. Uäck!

En enda sak fanns det som jag kunde tänka mig att stoppa i min tomma mage. Havregrynsgröt! Så nu sitter jag här med en portion, med socker på och havremjölk till. En kvart har gått och jag har fått i mig en tredjedel. Ja, det går, men det går sakta. Och magen är allt annat än still...

Synd att man inte är religös, för då hade jag ju kunnat be om en lugn natt och att jag är tillräckligt pigg i morgon för att fixa ungarna. Janne ska ju jobba, om han håller sig frisk. Men knappast jag. Och ungarna vågar jag inte skicka iväg än heller.

Det verkar ha kommit en massa snö ute för det åker förbi snöplogar hela tiden. Shit!Jag har verkligen missat ett dygn. Kastat bort ett helt dygn.

Inga kommentarer: