9 januari 2009

Lyxdag

Idag kan man nog säga att jag har haft en lyxdag. Jag har varit ensam hemma. Det är de tsom är det fina i kråksången med att jobba 75% och plugga 25%. Jo, jag har pluggat i stort sett hela dagen. men för mig är det lyx att få göra det. Låg på soffan i flera timmat och läste boken vi skulle läsa och sen skrev jag och lämnade in skrivuppgiften, som var den sista på den här roliga kursen som jag har gått.

Nästa kurs börjar om ett par veckor, och tur är väl det, för nu måste jag ägna en hel del tid åt jobbhögarna. Jag tänker inte köpa någon kurslitteratur än, för ajg har kommit in på en kurs som verkar ganska bra, men är reserv på en som verkar ännu bättre. Båda är distanskurser i Kristianstad. Jo, det blir där igen. Det har funkat bra, tycker jag. Den kursen jag gick heter ju att skriva och berätta för barn. Vad den heter som jag har kommit in på vet jag inte riktigt, men den handlar om att skriva brukstexter. Den jag står som reserv på heter Kreativt skrivande. Den vill jag gå! har kommit in på en till som ajg inte kommer ihåg vad den heter och tackat nej till någon också. Får väl titta noga på innehållet i de jag kommit in på innan jag bestämmer mig. För ajg vill gärna fortsätta den här bekväma tillvaron. Med egna fredagar. För ibland får man ju lite tid över för annant också, till exempel som idag. jag hann ner på stan en kort vända och hämtade ett Dt-paket hos Pappersvinden. Det var bara så snyggt, men jag fick också en rejäl utmaning. Exakt vad får ni se om några veckor.

Inga kommentarer: