27 januari 2009

Pyret verkar må kanon

Pyret mår bra och jag mår bra. Hjärtljuden låg på 155, blodtrycket var lite högre än vid inskrivningen, men bra. Blodvärdet har ju sjunkit en del, från 140 till 120. Det betyder att jag snart måste börja äta järn. Jag kommer ihåg de där järntabletterna med fasa, eftersom jag mådde så illa av dem förut.

Ska bli duktigare på att äta mina vitamintabletter varje dag, så kanske jag klarar mig lite längre.

Det börjar förresten bli riktigt med fart i magen. Nu kan man se hur magen studsar till när Pyret kickar, och Anton kände sin första spark i dag, eller buff som han sa själv. När jag kom hem från barnmorskan berättade Janne att Anton har lagt undan en av sina Sussar (snuttefiltar) till Pyret. Fina Anton!

Mina stackars små killar är inte riktigt bra i sina magar än, så vi lär väl vara hemma minst ett par dagar till. Jag hoppas att de kan gå på fredag så att jag kan använda min lediga dag till det som den är tänkt till - studier. Kursen jag går har ju varit igång en vecka nu och jag har inte börjat. Jag har levt i någon slags förhoppning om att få en reservplats på kursen som jag egentligen vill gå, men det verkar kört. Tror jag. Eller? Jag borde väl höra något snart i så fall. Men hör jag inget innan helgen så lär jag väl beställa kurslitteraturen. Har inte gjort det än, ifall det skulle kunna bli den andra kursen i stället.

Inga kommentarer: