23 januari 2009

Joy Fold Cards







Hittade en beskrivning av hur man gör ett Joy Fold Card i senaste numret av Scrapbooking mm. Jag modifierade måtten gentemot beskrivningen i tidningen så att de ska passa bättre till mina kuvert. Det var jätteroligt och lätt att göra dessa kort,och jag tycker att de blir fina. Det är om inte annat ett perfekt sätt att ta vara på alla spillbitar av mönsterpapper. Och sådana har jag massor av, tro mig.

Vi har haft en relativt lugn dag här hemma mina småkillar och jag. Egentligen skulle jag ha varit hos barnmorskan idag, men det fick jag boka om tills tisdag. Det kom liksom lite magsjuka i vägen.

Igår när jag hämtade killarna så sa Anton att han mådde illa, så jag körde med hjärtat i halsgropen hem och klarade det med en timmes marginal innan stora kräkkaoset drog igång. Men idag är han piggare och behåller maten, det lilla han har ätit i alla fall. Vi andra känner peppar, peppar inget, men har nog världsrekord i handtvätt. Och peppar ja... det har jag ätit massor av, pepparkorn alltså. Det är säkert bara ett placebo, men jag tror stenhårt på att det funkar. Hoppas bara att bebisen där inne inte mår dåligt av alla pepparkorn jag vräker i mig.

Nu ska jag baka pizza till mig och Janne, mums!

3 kommentarer:

Annica H sa...

Vilka snygga kort! Så produktiv du har varit som har hunnit med flera stycken, trots sjuka barn! :)
//Annica H

Anonym sa...

Vilka romantiska och vackra kort. Såna har jag tänkt på att göra men jag är för lat.

Kräksjukor är alltid lika roliga.

Klappa magen.

Kramen.

Anonym sa...

Vilka underbara kort vännen...me in love...

Kram Y.