25 juli 2008

Världens finaste treåring!





Det är ingen vanlig dag, för det är Emils födelsedag. Hurrra! Hurra! Hurra!

Vår älskade minsting har alltså blivit hela tre år gammal nu och vi har firat precis hela dan med vacker (nåja, originell) sång på morgonkvisten och litet paket på sängen med två filmer... och sen språngmarsch ner för trappen till jättepaket som innehöll en alldeles egen cykel. Efter frukost blev det cykeltur och ett långpass i gungorna borta i lekparken.

På eftermiddagen blev det kalas med massor av fina paket: kläder, två tåg, bilar, plastbox och stor fin rygga man kan dra med Blixten Mc Queen, såpbubblemaskin och några bilar. Kalaset blev varmt och jag försökte svalka gästerna med riktigt kall tårta som innehöll hallonsorbet. Emil fick blåsa ut ljusen tre gånger så att alla hann fota. Ungarna badade för fullt i plastpoolen. Just nu sitter Emil och leker med nya tågen samtidigt som han blåhåller i ett fint kattkort som han fått från dagmamman och en kompis.

Janne hämtar kebab, för jag orkar verkligen inte laga mat i värmen...

I morgon händer något riktigt spännande. Pappa, Solveig och mina småbrorsor har med sig 35 stycken av mina handgjorda kort när de står på loppis i Ludvika, och ett par påskort och ett minialbum. Tänk om ett av mina kort blir sålt i morgon. Det blir i så fall det första.... Spännande! Håll tummarna stenfårt för mig är ni snälla! För jag älskar ju att göra kort, men har liksom gjort fler än jag gör av med själv. Så om ni bor i Ludvika: Gå till loppis i morgon, det vid Hammarbacken. Där står min far och säljer allehanda skoj, bland annat mina kort. fråga efter Janne Bergkvist, så kanske ni får tag på en av mina dyrgripar, för han heter så farsgubben. Om ni tröttnar på loppis kan ni gå uppför backen till cafét. För där står mamsen och säljer fika. Själv tänker jag hålla mig hemikring i morgon. Vi har ännu ett kalas att avverka. Våra kompisar ska gratta Emi. Sen ska vi kolla på en cool grej. I morgon vid fyratiden kommer 400 motorcyklar att döna förbi här utanför, för det är en slags kortege när de har en stor träff. Det är rätt tufft att se på faktiskt, fast man blir nästan lite yr när man kollar på alla.

Nu kommer kebben innanför dörren... Hej hej!

Ps. Bilderna visar höjden av lycka för en vecka sen. På mc Donalds i Västerås finns det särskilda muggar så att man kan DRICKA KETCHUP! Jo, så är det, säger Emil.

Inga kommentarer: