29 juli 2008

Ps, ett braigt tips...

... om ni ska få bort hård elak lack från ett bordskrälle. Ställ det i trägården, glöm bort det i några dar och hoppas på en åskskur. Då går det bättre.

Och kanske växer benen på det också, så att de blir lika långa. Det går nog fortare det än att vänta på att en snickerer jag känner ska göra något åt saken.

Jag tror jag ska bli möbelrenoverarrådgivare i mitt nästa liv. Det är säkert bättre det än att göra en massa papperstjafts som inte gör en människa glad, men mig trångbodd!

Då kanske jag tjänar så mycket pengar att jag kan köpa mig ett större hus utan att behöva vänta på att ovannämnde snickerer ska vilja titta på något. Han skulle säkert inte ens märka om vi flyttade, om jag bara ställde stolen på samma vis framför datorn. Och så kunde jag hyra in andra snickare som jobbar med mitt nya hus, och så kunde jag få ett stort rum till alla mina pappersgrejer och göra nytt papperstjafs som gör mig lite glad i alla fall och så när jag blir trångbodd köper jag ett ännu större hus, flyttar på J till nya huset, hyr in nya snickare och....

Oj vad smart det skulle vara om jag var en sån där möbelrenoverarrådgivare. ska genast börja tänka ut nya braiga råd....

Ps. Om ni tycker att svamlar mycket så ska ni bara veta hur mycket han som inte skulle märka något svamlar.......... se Daddy Coollänken till vänster.

Ps2: Ja jag är trött. Har varit vaken alltför länge nu.... MEN JAG KAN JU INTE SOVA JU!!! Lyllos alla som sover gott på nätterna eller som får sova på mornarna när de kan. Det får aldrig jag, för jag har två vilda barn som väcker mig. Bara mig, jämt. För de tycker att deras pappa är så gammal och seg på mornarna.

2 kommentarer:

Pyssellina sa...

Du verkar lite trött på en viss snickare...Att bara du skulle bli glad för ditt papperspyssel tror jag inte på. Tycker det du gör är så fint så. Tänk på alla fina kommentarer du får här.

Förstår att det är jobbigt att inte få sova, det tar verkligen på krafterna och humöret.

Kram på dig

Cath. sa...

Alltid så kul att besöka din blogg för du skriver så bra! Förutom att du gör snygga grejer, men idag har jag ju mest läst.
Hoppas du får vila nån morgon... vet hur det är!
Kram!