7 juli 2008

Utmanad!

Maxell har utmanat mig att svarat på några frågor, så då lär jag väl göra det då.

Först reglerna:
* Svara på alla frågor.
* Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
- Surfa runt lite
- Fortsätta städa bland mina scrapprylar
- Städa marsvinsbur
- Stå ut med ungarna utan Janne som är nere i Stockholm och jobbar. Men det går, jo det går, med mutor (glass, chips, film...)
- Scrappa lite ikväll tor jag.


Vad gjorde du för 10 år sedan?

Få sen nu... för tio år sen i juli.... det kan ha varit folkmusikfestival då vid den här tiden. Och vad gjorde jag då... Festade hela nätterna och sov på dagarna kanske. Vi var några som hade som sport att orka hela veckan ut. Och det gjorde vi... självklart. I alla fall jag, Janne, Mange och Pia. De andra brukade banga efter ett par tre kvällar, eller ta en paus mitt i. Men det gjorde aldrig vi. vi var ju unga och starka och partysugna.

Ställen du bott på?
Jag bor just nu på mitt 15:e ställe. Rekordet var nog när jag flyttade tre gånger på 9 månader. Då var inte pappa så glad, för det var han som fick bära. Jag gillar liksom att flytta. Har ärvt det efter min mor som är likadan hon. Nu har jag bott på samma ställe i sex år om en vecka. Gissa om jag börjar längta efter att packa kartonger? Jag kan inte räkna upp alla husen men orterna: Född i Ludvika, flyttade sen till Fagersta, en sväng upp till Falun på ett par år, sen till Fagersta igen ett tag och så till Skinnskatteberg (av alla ställen) och sen slutligen tillbaka till Falun. Och här verkar jag bli kvar. Han jag bor med har liksom inte samma flyttbehov som jag. Han bor på sitt fjärde ställe i hela livet. Två av de andra ställena ligger inom en radie av ett par tre hundra meter härifrån, och ett nån kilometer härifrån. Jag vill nog flytta till något annat snart i alla fall. Fast inom Falun då. Ett kråkslott kanske? I alla fall inte radhus längre. Är inte radhustypen jag.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Tokshoppa vad jag har lust med
2. Säga upp mig
3. Leta fint hus
4. Skaffa mig en konstnärlig eller halvflummig utbildning inom tex konst eller skrivande och sen jobba lite ibland, om jag ville.
5. Dela med mig lite... Till några som jag tror behöver det av olika skäl.


Jag utmanar
Alla som läser. Om någon läser.... Tycker alltid det är så svårt att välja nån...

För övrigt så har jag råflyt just nu. Har vunnit två bloggutmaningar på kort tid. Först hos jezzza och sen hos maxell. Attans vad ruskigt glad jag blir, att någon uppskattar vad jag gör. Tack tjejer.

Skoj också med så många kommentarer på mitt senaste inlägg. Bör väl kanske tillägga att jag mår rätt ok idag, men dippar ju ibland. Det var nog målandet som gjorde det. Den där byrån är vit och fin nu och jag har börjat att plocka i den redan. Fast kanske något för tidigt igår, för det blev märken på ovansidan. Men, det löser jag väl med mer färg nån dag när jag är arg och sur och tvär eller mår allmänt skit. Börjar fundera på nästa målarprojekt så att jag kan ha färg hemma vid behov. Datorskåpet kanske eller hallen. Hallen behöver verkligen färg. Just nu är den knallila och grå (ja.. jag vet, det är lite deprimerande med grått). Det lila gillar jag faktiskt skarpt fortfarande, även om det verkar vara det som de flesta tror att jag vill måla över. Men varför måste jag vara beige som alla andra? Jag vill inte vara som alla andra, för jag vill va mig själv...

1 kommentar:

M@gs sa...

Jag skriver om en helt annan sak. Jag tycker du förtjänar den här awarden, så om du inte fått den av någon annan... Grattis... hämtas i min blogg.
Kram