16 juli 2008

Hemma igen!

Och regnet öser ner. Har varit på en rolig minisemster I Västerås med familjen. Bott på hotell och fick ett rum som det stod suite på, ooops, vad härligt. Och bjudna blev vi på rummet också av snällaste syster. Dessutom har vi blivit bjudna på middag också två kvällar på rad av systeryster och hennes nya kille. Han verkar dessutom vara en trevlig prick. Skoj!

Gårdagen spenderades i Eskilstuna på Parken Zoo. Jätteskoj var det. Bilder kommer. Hittade en jätefin klänning där på ett köpcentrum som jag och syrran bara råkade muta in killarna på. Vissa gör ju vad som helst för nya leksaker så... idag har vi varit på IKEA. Köpte hängmappar till nån förvaringsmöbel som jag inte har än och så hittade jag en lampa som jag blev kär i. Självkalrt fick den följa med hem. En ny fin matta til hallen blev det också, fast när jag slängde ut den på vardagsrumsgolvet för att se hur den ser ut så adopterades den genast av Anton och hans nya turtlar.

Emil nådde höjden av lycka idag när han drack ketchup ur en sån där minimugg de har på mac Donalds och sedan fick avsluta med att köpa ett nytt tåg. Nu är han både kabbig och ett tåg rikare.

Och jag är trött. Konstaterade nyss att det är första dan sen i fredags som jag inte dricker öl eller vin. Visserligen inga mängder någon gång men ändå. Det är lätt att skaffa sig semestervanor tror jag. Ett par glas om dan blir rätt många på en vecka, och det är inte min melodi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem igen!
Åh, vad det låter härligt med minisemester! Jag räknar nu själv ner dagarna...2 dagar kvar innan min semester börjar..härligt!