1 juli 2008

Välkommen till mitt bloggparty!

Nu sparkar jag igång min egen lilla del av sommarens stora bloggparty. För min del innebär det en utmaning som sträcker sig över hela juli månad. Den sista juli före klockan tolv på natten ska ditt bidrag vara inne hos mig. Du deltar genom att lägga upp ditt alster i din egen blogg och sedan ge mig en fungerande länk till ditt bidrag. Länken lägger du i en kommentar till detta inlägg. Om du inte har någon blogg kan du maila ditt bidrag till mig på anki2m[at]hotmail.com, storlek max 800 pixlar.

Nu till min tävling. Är ni beredda? Jo, det får jag hoppas, för nu kommer den:

Mönster!

Den här tävlingen handlar om att skapa egna mönster. Du ska tillverka minst två mönstrade papper. Använd vitt eller enfärgat papper som bas och rocka loss med pennor, färg eller vad du behagar. Allt är tillåtet utom färdiga motivstämplar. Stämpla får du alltså på ditt papper men inte med motivstämplar.

När dina två (eller flera) papper är färdiga använde du dem till något. Gör ett alster, precis vad du vill, med dina papper.På ditt färdiga alster får du lägga till precis vad du vill, utom just färdigmönstrade papper.

Jag hoppas att detta även passar för digiscrappare. Jag är inte så bra på sådant själv, men antar att man kan göra mönster även i digi. Om det inte går och ni vill delta kan ni väl vara snälla och meddela mig snarast, så att jag får klura ut något annat till er. Jag vill ju att det ska vara en tävling för alla.

Vinnare och pris och sånt då? Jo, jag tänkte så här. Jag vill att alla ska delta på lika villkor och att kreativiteten ska få vara det som står i centrum. Därför ska man inte begränsas av vad som kan tänkas vara mitt tycke eller smak. Skapa fritt och gör ditt bästa för att skapa något som inspirerar mig och andra till eget skapande.

Jag kommer helt enkelt att lotta ut priset bland alla som deltar. Tråkigt kanske den som är riktigt duktig tycker, men bra tycker nog någon annan. Demokratiskt är det i alla fall, tycker jag. Men det lönar sig att vara med, för priset är bra, tycker jag. Ett paket med blandade bra pennor. Och tro mig, pennor är något jag kan. Jag har köpt många pennor denom åren och har lärt mig vilka jag gillar. Pennor är för mig ett oumbärligt redskap. När månaden är slut har jag köpt några till, för en hundring kanske, och dem skickar jag till vinnaren.

Låter detta som något för dig? Vad bra! Sätt i gång då. För nu har partyt börjat. Tjoho!

OBS: Man får självklart delta även om man inte är medlem på allt om scrap. Man behöver inte ens vara scrappare, men man kanske blir när man är klar, för att det är så j-a skoj.

9 kommentarer:

Unknown sa...

VILKEN rolig utmaning!

http://hedda.bloggagratis.se/2008/07/03/810824-bloggparty-juli-forsta-bidraget/

ha det bra, kram!

Pyssellina sa...

Hejsan
Jag tycker din utmaning låter helskoj, undrar en sak bara. Man får inte använda motivstämplarskriver du, vad räknas till motivstämplar?

Anki sa...

Motivstäplar är såna där stämplar med olika motiv som används till bla kortmakeri, figurer och sådant alltså. Bokstavsstäpmlar kan du däremot använda om du vill. Eller så kan du stämpla med något helt annat om du känner för det, tex potatistryck eller legobitar eller... ja, precis vad du vill utom just de där figurstämplarna.

Kul förresten att ni gillar min utmaning.

Pyssellina sa...

Jag tänkte att det var så gällande stämplarna. Men räknas blommor och snirklar och sånt (tex såna där stämplar som är en rad med tex löv eller kryss eller annat sånt) också som motiv?

Anki sa...

Ja, tyvärr så räknas blommor och snirklar också, men rita gärna egna

Eleonor sa...

Hej, här kommer mitt bidrag till din utmaning:

http://avigt.nu/pyssel/bilder/DSCF3790.JPG

Anonym sa...

Här är en länk till mitt bidrag :)
http://lajn.webblogg.se/2008/july/bus-i-blicken.html#comment

Arvet sa...

Så var det dags att lämna ett litet bidrag. Min LO kom till mest av en slump men eftersom jag kom att använda ngr papper som jag målat med tanke på att jag kanske skulle kunna göra ngt av till din utmaning så får det helt enkelt bli så också. Meningen var att jag skulle använda dessa som mall men nu fick de bli original istället. Så kan det gå... Förklaring i övrigt finns i bloggen. Länk till mitt bidrag "Sommarro" :
http://bi-kupan.blogspot.com/2008/07/anki-sommar-ro.html
eller via
http://bi-kupan.blogspot.com

TACK!

/Bi

Emelie sa...

Här är länken till mitt bidrag :

http://bp1.blogger.com/_5Q8VnSrVZVA/SJC_lfy2PuI/AAAAAAAAAdg/y5WHlbPxmmo/s1600-h/Mönsterpapper.jpg