31 juli 2008

En ny hobby tack!

Jag älskar ju som bekant att göra kort. Tycker det är så roligt och skulle kunna göra hur många som helst. problemet är att jag redan har hur många kort som helst, som ingen vill ha.

I helgen stod pappa, Solveig och mina brorsor på loppis och de hade med sig en hel låda kort som jag gjort. Inte ett enda blev sålt! Inte ens släkten var intresserad. Så nu har jag massor av fula kort som ingen vill ha. Slutsats: Jag borde göra något annat än kort, eftersom det är meningslöst att göra kort som ingen vill ha.

Vad tror ni? Finns det något annat jag kan tycka är skoj att göra ett tag, tills jag får för många av det? Jag fick tipset silversmide en dag, av en som tyckte att jag skulle börja med det i stället. Men, det har jag inte råd att börja med. Och ajg tror inte att jag är så bra på det heller. Tipset kom från en som är van att hålla på med papper,så han vet nog vad han pratar om.

Scrappar gör jag ju redan, fast det är mest också för min egen skull. Det är ju inte direkt så att folk vallfärdar hit för att kolla på layouter. Nästan ingen har sett dem i verkligheten. Började på ett album till svärföräldrarna i vintras och ett till mamma, men ingen av dem verkar särskilt intresserad av att få påfyllning av layouter i dem. De frågar bara efter kort på ungarna ibland.

Jag måste verkligen hitta ett nytt intresse. Göra något som jag kan ha nytta av ett tag.... Förslag emottages tacksamt!

5 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

Det lossnar!! Kanske var inte loppis rätt ställe för att sälja dina fina kort? Kolla hos någon blomaffär eller något, kanske de kan ta in dem? De behöver ju kanske inte köpa dem, men att du kan ha din låda stå där, och så kan väl blomaffären få en tia kortet ellet nåt som betalning för att du får ha dem där? (Dvs en tia per sålt kort, o du får resten.)

Kramar, Sofia - som inte heller säljer några mängder av kort, men fortsätter ändå.

Kat! sa...

Har du provat att ta kontakt med små "presentaffärer" runt där du bor? De kanske vill ha en lien korg på disken med handgjorda kort. Kedjor som typ Cervera och Duka har nog svårt att köpa in från någon privat men enskilda firmor. Kolla även typ guldsmeder om de kan tänka sig ha en liten kort.

M@gs sa...

Jag var med om något liknande förra året då jag sålde mina smycken på en marknad. Men det nedslog inte mig... Man måste bara hitta rätt kundunderlag... Ingen köper kort av mig... IOF vågar jag inte sälja några heller...
Kram

Kamilla sa...

NÄÄ fröken löken!!!
Du gör JÄTTEFINA kort,det var väl bara gamla & blinda där,dom såg väl inte ens korten ;)
Du ska absolut inte nedslås av att det inte var några kort sålda!
Håller med de andra,det var nog inte rätt ställe,prova med blom-present-hobbyaffär...så då går det som smort!!
Du gör jättefina kort,låt dig inte luras av något annat!!!
KRAAAAM

Casa Ottman sa...

Loppis är inte rätt ställe att sälja på.Var inte ledsen för att du inte sålde något.
För mig tog det tid att få sälja kort , men till sist sålde jag 1100 kort per år.
Jag skickade med mamma på jobbet, grannen på jobbet, alla jag kände att ta med o sälja. Nu säljer jag inte kort mer, men visst händer det att jag får en beställning.
Jag stod på större julmarknader och sådant.
Det går att sälja kort , men det är inte lätt.
Börja göra LO.s istället. de behöver man inte sälja :)
Men jag tycker inte att du ska ge upp. :)
Hälsningar
Helena på landstoken som tycker att du gör fina kort