29 juli 2008

Familjen Mårtensson rockar dygnet runt

Jo, det kan man säga. Här är det full fart jämt. Lite för jämt kanske. Inatt somnade jag halv fem. Det gick verkligen inte att somna. Klockan sex vaknar jag av att en butter femåring står brevid min säng och berättar att han har kissat ner sin säng. På något sätt fick jag honom att själv släpa ur allt blött på golvet. Och på något annat vis fick jag hans pappa att gå in i hans rum och sätta på en film. Där nånstans vaknade även treåringen. Mamman däremot låg och blundade det hårdaste hon kunde för att somna om. Men, det gick inte någe vidare tror jag. Kanske slumrade jag till någon gång där mellan de ljuva syskonmorgonbråken och pappans ljudliga snarkningar, eller så gjorde jag det inte. Låg och halvkollade på nyhetsmorgon i någon timme i alla fall, tills det var frukosttime. På något konstigt vis lyckades jag till och med släntra ner till färdigt kaffe och tårtljus i barnens mackor. De fick blåsa ut varsit ljus innan den tysta frukosten skulle börja. Bra idé där av snickerern, men det funkade så där.


Dagen har spenderats hemmavid och jag har pysslat rätt mycket och bråkat en hel del med lack som bestämt sig att sitta stenhårt på bordskrället. Jag känner att det j-a bordet blir nog en lång följetong. Snickerern har i alla fall masat sig i väg till snickeriet och hämtat en sickel till mig. Den funkar bättre på lack än spisskrapan, men bara lite bättre.

Allt pysslande kan inte visas upp idag heller eftersom vi bara har bilder i den andra datorn. Det blir för rörigt för mig om vi ska ha dubbla system. Därför får jag vackert vänta på att ladda upp bilderna någon annan dag. För när jag sprang iväg och levererade det sista pysslet så här på kvällskvisten så knep en viss annan person den andra datorn. Han Battlefieldar väl...

Vi har busat en del idag också här hemma, med vatten ute och med glasspinnar. Janne är så bredkäftad att han får in en glasspinne på tvären i käften. Det får ingen annan. Vilken bedrift och merit! Eller? Han kan även få dem att stå rakt ut från näsan, en i varje näsborre. Det är precis därför jag valde att gifta mig med honm, för sex år oxh en dag sen. Eller?

I morgon händer kanske något skoj. Eller i övermorgon. Då kanske jag får en alldeles egen Emrik. Svärfar ska kolla IKEA i Sundsvall i morgon när han skjutsar hem barnens kusiner till Umeå. Prognosen är att det ska finnas åtta Emrikar i Sundsvall i morgon. Så jag hoppas att en av dem blir min. Den är ju slut både i Gävle och Västerås. De två IKEA jag besöker ibland, eller väldigt sällan, om jag ska vara ärlig.

Barnen har sovit alldeles för kort stund nu och jag börjar redan bli trött. Det får nog bli lite mindre egentid i kväll är jag rädd. Jag behöver väl sova. Tänker lägga mig på soffan snart och kolla en film jag har hyrt. Då somnar jag säkert. Jag brukar göra det, om jag inte har några chips. Och det har jag inte idag. men fösrt måste jag kolla in några av mina favoritforum, och kanske scrappa lite...

Men risken är att Familjen Mårtensson slutar rocka för idag ganska snart. Men vad gör det, det är en ny dag i morgon, med nya upptåg.

Inga kommentarer: