12 juli 2008

hallå där!




Lördag idag och dåligt uppdaterat ser jag. Nu är det ju semestertider här, så jag har inte hunnit sitta vid datorn så mycket. I torsdags var vi i Gräsberg och firade lillebror Rasmus 13årsdag. Emil och morfar passade på att testa några viktiga saker, Adams eumoppe och morfars åkgräsklippare. Emil är numera riktigt imponerad av sig själv när han ser bilderna. Pappa verkar glad över att någon i den generationen har ärvt hans intresse för motorer och fordon.

Igår var vi på stan och åt mjukglas så att Emil skakade tänder. Det var lite kallt, men lycklig var han. Vi handlade också nånga dyra saker till marsgrisarna. Bland annat en ny klotång som de säkert inte kommer att uppskatta och koppel som de testade igår och verkar tycka är helt okej. Ännu mer okej blir det nog när man med det på sig kan beta friskt grönt gräs. Vi ska bara öva lite inne först.

Idag blir det grillparty här för tio personer. Svägerskan med familj är hemma och hälsar på. De bor i Umeå i vanliga fall, så det är inte så ofta vi ses. Svärisarna får också hänga med på grillningen.

I början av nästa vecka blir det en liten minisemester för oss. Hotellvistelse i Västerås och eventuellt ett besök i parken Zoo i Eskilstuna.

inte mycket pysslat här med andra ord. Jag har några saker som jag inte har fotograferat dock, men jag glömmer ju att ladda kamerabatteriet hela tiden. Attans vad bra det vore med en till kamera. Fast det får vänta, för den dagen jag köper en till vill jag ha en sån där bra systemkamera. Och de är ju inte så billiga direkt.

Annars så är jag i valet och kvalet om jag ska försöka att börja sälja kort jag gjort, fast jag vet inte om jag törs och jag vet inte vilka jag frågar. De flesta jag känner som köper kort verkar föredra fabriksgjorda. Och riktigt så perfekta blir ju aldrig mina.

1 kommentar:

M@gs sa...

Låter härligt.
Du har något i min blogg
Kram