1 juli 2008

evighetskalender och layout till måandsutmaning





Och så var de sista bilderna inne. Jag fick ju inte plats med alla i ett inlägg och inte i två heller. Alla dessa bilder är på sådant som jag har skapat från ett fint paket jag fått. När man är med i teamet i svensk scrapbooking så händer det att man får fina paket att skapa med inför måandsutmaningarna. Den här gången var det jag och Dilorf som fick paket. Det var papper från flera tillverkare och stämplar från Handstämplat Design. Den där hjärtstämpeln blev jag allt lite kär i. Den blev så fin på layouten tycker jag. Är faktiskt rätt nöjd med den där layouten. Emil är så fin på kortet, och så blev den så härligt spontan. Jag tog allt som var kvar från när jag gjort evighetskalendern och la det på det sista cardstocket. Jag pusslade och pusslade och fick med nästan alla pappersbitar och alla dekorationer utom en bit av ett av banden. resultatet blev liksom bättre än jag hoppats. Skoj!

Om du vill vinna ett liknande paket så tycker jag att du ska surfa in på Svensk Scrapbooking och titta under månadsutmaning juli. Där står allt du behöver veta.

Nu är Anki trött och behöver sova. Godnatt kära vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina inspirationsbidrag du har gjort. Både lo,n och kalendern var superfina. Vilken smart kalender, en sådann måste jag också göra. Skall lägga till den på min lista=)

Må så gott!
//Jenny/e.j.m

Sofia Eriksson sa...

Vilken fin och praktisk kalender!! Jag köpte en sådan för ca ett halvår sen, men jag glömmer alltid bort att titta i den... hihihi... Nu känner jag att jag ju hade kunnat göra en egen istället, precis som du har gjort!

Du frågade i en kommentar i min blogg om jag alltid sitter lika länge med ett kort som jag gjorde i Laknäs. Nja, inte alltid, men nog sitter jag länge med de allra flesta kort alltid. Jag gillar att färglägga, och det är det som tar mest tid. Nu har jag fått lite bättre kläm på MCP-tekniken så det går lite snabbare tycker jag. Sen så kan jag ju välja papper i all evighet också, för oftast så färglägger jag innan jag har valt papper... :)

Kram, Sofia