30 juli 2008

Cybercropbidrag!






Teamet svensk scrapbookings egen lilla crop, anordnad av Kat, är nu på sluttampen. och det här är mitt andra bidrag. Man skulle altra en sparbössa till scrapkassan. För mig blev det en scrapkasse låda. Jag klädde in en sån där kartong man kan köpa på panduro. Jag började ju lite lugnt med några papper och lite chalk och lite mer chalk och så när dynan gick sönder så plockade jag fram ett par andra chalk. Och så spets då och blommor och vingar och bling och sen... ja lila stickers. I mitt huvud lät det som en briljant idé, men jag misstänker att det var precis där någonstans som jag passerade den magiska gränsen för att bli vulgär. Men attans vad skoj det var att gör aen lila vulgolåda. He he! Inuti finns en liten sparbössa också, för kontanterna och en liten kassabok som ajg altrat av flingpaket (nu igen), cardstock, en slaktad glosbok, albunmringar och lite annat krafs som jag tänkte kunde matcha.

Tyvärr vet jag inte om jag kommer att använda min låda så mycket. För några inkomster i scrapkassan har jag ju inte. Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra för att få det. Lägga i pengar kanske. Ëller tigga av någon som är rik? Eller vinna på lotto? Det gjorde ajg ju idag. Hela 23 spänn. Det är två mönstarade papper, eller kanske en ny fluid chalk, på rea i alla fall.

Men jag har fått något annat. En Emrik har flyttat in här idag. I Sundsvall fanns det minsann några kvar, så nu har jag en. En viss snickare har monterat. Så jag lär väl klappa honom också innan jag klappar Emrik. Han ligger och flämtar på soffan nu stackarn. Tur han har semester om han är så trött.

Och så slutligen till följetongen bordskrället. I morgon åker slipmaskinen fram. Den j***a lacken lossnar ju för f*n inte hur jag än gör.

Allra sist måste jag bara citera min Anton:
- Mamma, vi såg en geting idag? Men vi blev inte myggbitna.
- Inte myggbitna?
- Nä, och inte getbitna heller!

Nu börjar sommartorpets repris snart. Hej hopp!

7 kommentarer:

Anonym sa...

läser gääärna din blogg!
den ger mig ett par trevliga leenden och en kännsla av att jag inte är ensam om vardagens små och stora händelser!.
Kram!!

Michaela Lejonberg sa...

Grattis till Emrik! Och vilken läcker scrapkassa du gjort! hur gick det med korten din pappa skulle sälja åt dig?

kramar

Helena sa...

Snyggt!

Cath. sa...

Anki! Den är ju jättefin! Inte alls vulgär... eller så har jag vulgär smak...;D
Lycka till med din nya Emrik, min kan jag inte lägga några papper i, ja något på kanske men det skulle nog trilla av ganska snart....
Ha det gott!

Anonym sa...

LÄCERT som tusan!! ;D Näää det där med att lägga pengar i scrapkassa verkar kört även för mig, vet inte hur det skulle gå till... lägga en hatt utanför grindstolpen kanske, undra om någon skulle lägga i en slant då...

maxell sa...

Vulgärt eller inte. Jag gillar det. Kanske just för att det är lite vulgärt. ;) Färgerna och all denna chalk. Åsså historien bakom och framför.

Anonym sa...

Vilken tur att de inte blev getbitna....hihi.....=D
Jag gillade din scrapkasselåda jättemkt inte ett dugg vulgo och lila är fint ;-)
Sen angående de andra blogginläggen om snickeren får du väl se till att han går upp morgonen så du får sova det har jag lyckats få min att göra.....;-)

Kram!