28 november 2007

Lite tisdagsprat

Se där, en detalj av ett smycke, tillverakt av mig. Mitt första halsband någonsin av den typen. Jätteroligt och fint. Tack Maria för att jag fick testa! har redan smugit runt lite på tradera och kollat vad priserna ligger på. Bra att veta liksom, i fall jag ska börja. Någon gång. Sen. Eller kanske snart. Hrm. Måste nog ha en överläggning med mig själv.

Igår var en jätterolig dag. Först var jag i Sågmyra med Solveig, Jannes faster. Där blev jag bjuden på både mat och fika. Sågmyra är häftigt. Det är en lite by ute på landet mellan Falun och Leksand. I en gammal fabrik har det startats något som heter Lager 157. En enorm butik med märkeskläder till superpriser. Jag har svårt att avgöra omd et är en outlet eller ej. För det var väldigt fina saker. Några julklappar blev det i alla fall. Nu har det även startat en butik där som var proppfull av tomtar och julsaker. Jag köpte ljusmanschetter som jag började klippa sönder igår kväll. För jag ska pyssla med delarna. Nästa vecka startar 3 butiker till, tror jag det var, och sen var det väl två till senare eller nåt sånt. Det fanns både café, matställe och korvvagn med. I en liten by ute på landet. Hur coolt som helst. Och vad bra det måste vara för bygden sen. alla vi mötte verkade så himla glada och trevliga.

Sen var det snabbhämtninga av ungar och itankning av mat. Emil, den där rackarungen som var i braskaminen härom dan, ville dock inte äta så mycket. Han hade lyckats få i sig ett kvarts paket smör hemma hos dagmamman efter melliset. Och jag svär, hon var säkert inte ett dugg oaktsam. Den ungen är bara så snabb och så finurlig att ingen hinner med i svängarna. Så numera går han under namnet Den smörkäkande sotaren. Undrar just vad det blir för hyss idag. Bäst att sätta en kniv i händerna på honom så han kan börja tälja trägubbar.

Sen på kvällen så var jag som sagt hemma hos Maria och gjorde ett fint halsband och fikade. När jag kom hem vid halv elva fortsatte jag pysslandet med en layout till ett litet ord och några tändsticksaskar. Hjälp vad jag har altrat tändsticksaskar nu! Fick slut på både lim och askar till slut. Köpte ett par nya i dag, men känner mig så fånig när jag går in i en affär och köper hur många tändsticksaskar som helst. Vad ska de tro om mig?

Jättetrött idag och lite stickningar. Det märks ju att kroppen inte mår som den ska. Jag gjorde bara roliga grejer igår men är ändå helt slut idag. Har varit ute på en långpromenad. Det märks att vintern är här i Falun nu. Mitt på dagen fanns en blek sak ganska nära horisonten som försökte att bryta sig igenom molnen, men riktigt orkade den inte. Nåja, jag fångade i alla fall lite dagsljus.


2 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

*fniss* Ger man ett barn namnet Emil, så får man väl räkna med att det blir en "förgrömmade unge"! :D

Att göra halsband är säkert jätteroligt!!! Har en liten granntjej som är jätteduktig. Hon försåg hela gården med halsband, armband och fotlänkar i somras. Blev själv sugen på att prova också!! Panduro har massor av pärlor, hade i alla fall.

Kram, Sofia

Marie - Med mina händer... sa...

Den smörkäkande sotaren?! *skrattar* Härliga barn!

Fortsätt att gör saker som du mår bra av - gå på lusten. Fast i lagom doser så du hinner med återhämtning. Det är a och o.

Något jag tänkt på... kan du inte be din läkare skriva en remiss till en sjukgymnast? Jag får mycket hjälp av att träffa just en sjukgymnast, hon lär mig stressa ner och hitta kraft igen. Bättre än uppåttjack (precis som jag provat!?) tror jag. :-)

Fortsätt att ta hand om dig! Kramar från Marie