26 november 2007

Ett litet ord, extrautmaning#19 Stöd

Det handlar om samma kille som igår, och om våndan av att vara förälder. Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta när han kör igång. Idag kunde jag inte hålla mig för skratt. Hela ungen var full av sot, och hela vardagsrummet med. Nu är han dock både badad och nattad och världens sötaste igen.

Idag har varit en ganska okej dag, om man bortser från sotincidenten då. Och från att en vettvilling i traktor skrämde livet ur mig och barnet när han plogade här utanför. Man kör inte traktor i full fart inne i ett radhusområde. Och man kör inte plogen i full fart några decimeter från en barnvagn som står flera meter från förälderna som inte hunnit reagera på att traktorn kom. Som tur är var vagnen tom och barnen var på rätt sida av gården. Men hade de varit där de var en minut tdigare då hade det inte gått bra. Idiotgubbe!

Om Mia läser iag så skickar jag en tanke och en kram till er och hoppas att Poa mår bättre. Det lät som ni hade det lite eländigt idag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

så stämmningfull och rogivande layout du fått till...jätte fin!Min har inte ens foto och syns skit dålig ...behöver en ny kamera!
Tyckte allt att det va lite kul ...hysset som sonen gjort...skrattar lite än...men förstår allt jobb du fick med städ och bad...kram

maxell sa...

Skoja inte att jag känner igen mig i det där temat...

Fast nog sjutton är de underbara oavsett vad de hittar på. Det gäller bara att ha extralager med energi själv - hela tiden.

Anonym sa...

Hejsan!
Tack för tankarna det värmer!!!
Poas pappa gick bort imorse så det är lite jobbigt just nu- Sjuka barn och sjuk man till på köpet.
Imorgon ska jag till dr. hoppas att det går bra iallafall.
Kramar Mia Hälsa vildarna!!