24 november 2007

Ett litet ord, extrautmaning #17, ljus

En extrautmaning idag. hade det på känn, faktiskt. Ljus var ordet. Hittade två foton som passade och båda var på mig som liten med tre ljus. Sparade dock treårsdagen till en annan gång.Aadvent kändes rätt i tiden just nu. Var dessutom lite sugen på att scrappa i dessa lite varma och murriga färger. Konstigt, jag som brukar vara en sån skarping, i alla fall när det gäller färg. Ha ha!

Veckan har varit lite upp och ner. Både bra och en del jobbigt, med stickningar och så. Sömnen har varit lite bättre. Vissa nätter med Marias tabletter och vissa nätter utan. Har varit ute och gått varje dag, långa promenader. Aktiv vila var det ju.

Igår pratade jag med min läkare och det verkar som om jag blir hemma helt till jul och sen smyger igång på 25% i januari. Hon sa att ajg skulle köra 25% första veckan eller så, men min chef sa att jag ska kräva åtminstone hela januari på 25 %. Vi får se hur det blir. Vi har också pratat lite löst om vad jag ska ta bort min tjänst för att det ska bli bra. Har även haft mailkontakt med min vikarie. Det kändes bra. Hon verkar duktig och det finns inget jobb som ligger och väntar på mig. Skönt!

Försäkringskassan ringde jag till igår och frågade om de hade fått mina papper överhuvudtaget. Jodå, de hade de, i början av november och de var på väg till mig. När jag frågade hur snabbt jag kunde få pengar om jag fyller i och skickar in samma dag som de kommer så sa hon att de har en handläggning på en månad, så allra tidigast dagarna innan jul. varför kunde jag inte ha fått papperna att fylla i tidigare kan man ju undra då. När jag frågade hur hon trodde att jag skulle klara hela december med räkningar, barn, jul och allt så sa hon bara att jag skulle plocka fram pengarna jag har i madrassen. Pengarna i madrassen? Hur skulle man kunna ha såna när man levt fyra personer på en lön i nästan ett år? Får man svara så när man sitter på försäkringskassan och ska hjälpa folk. Då, i luren skrattade jag bort det, men nu är jag skitförbannad på människan. Vilket j-a svar! jag msåte nog låna ändå, fast jag inte vill. Det enda vi har att sälja av värde är ena bilen, men då blir det ju ännu värre när jag börjar jobba igen, om jag måste åka buss. nä, det vägrar jag.

Jag tror att min pappa blev skitsur på mig igår när jag sa att jag inte kommer att köpa några julklappar i år och att jag inte kommer på juldagens släktkalas. Men vad ska jag göra.? Jag tänker inte låna pengar för att köpa julklappar i alla fall. Jo, mina barn ska så klart få något. Men det är en annan sak. Och släktkalas när man mår som jag är bara att glömma. Jag känner mig ju så ful. Ska i alla fall kolla på peruker i Borlänge på fredag. Vi får se hur jag gör. Med ett mycket brett hårband och en himla god vilja kan jag smyga mig runt bland folk, men det känns blä. Bra är i alla fall att det kommer nytt hår på de kala fläckarna. Inte så mycket och så långt än, men det kommer i alla fall. Om jag väljer peruk, jag säger OM, så kommer jag nog inte att raka av mig allt, utan bara klippa av det, så att det går under, men så att jag kan skippa peruken igen så fort det går. Så långt som det är nu går nog inge bra att ha under en peruk. Det är nästan till midjan. Suck! Tänk vad fint det kunda ha varit.

Jättedeppig igår kväll. Gråtkväll var det. Bättre idag. Inga tårar, utan en helt okej dag faktiskt. Skönt! Vi har varit tillsammans alla fyra mest hela dan idag. Mysigt!

Ps. Nu är det bara 28 gånger kvar tills jag får en ny kropp. Det ni!

3 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

Vilken superfin LO!! Du är så duktig på att få till det med spets! Jag får inte alls till det! Har försökt några gånger, men valt bort det för att det bara sett knasigt ut där jag försökt. Men men, den får väl ligga till sig lite, eller så får jag lifta nåt du gjort! :)

Jag tycker att du tänker helt rätt angående julklappar och släktkalas! Du ska göra saker för DIN skull, inte för att göra andra nöjda och glada! Känns ju helt galet att behöva låna pengar för att köpa julklappar. Jag köper alltid efter vad plånboken tillåter till jul. Ibland blir det nåt litet o billigt o ibland något lite dyrare. Det är klart att man gärna köper dyra och fina saker som folk blir jätteglada för - men inte på bekostnad av mat i magen och för att fortsätta ha el och tele påslagen, och bostaden kvar. Till exempel... :)

Om slutet av december kommer och du inte känner dig ett dugg redo för att gå tillbaka till jobbet - säg det till läkaren då tycker jag. 25% låter ju bra iaf. Jag ska jobba så från och med 3 dec till 23 dec iaf, och så ska jag höra av mig till läkaren i veckan innan för att bestämma om fortsättningen.

Hoppas att du får sova gott inatt!! Själv har jag börjat somna jättesent igen och sover halva dagar stället. Inte bra! :D

Kramar, Sofia

Anonym sa...

vacker lo! färgerna är underbara för årstiden, de sprider ljus i sig. och du ÄR vacker!

Anonym sa...

Vilken härlig LO! Jättefin i färgerna :-)

FK - tja, jag har inga andra kommentarer än att jag känner igen mej; drygt 2 månader nu utan pengar och jag vet ännu inte om det kommer några över huvud taget :-( Hoppas du orkar kämpa!

Ta varje dag som den kommer; Släktkalas behöver man inte gå på! KRAM!