3 november 2007

Tjejsnack vecka 44

Jag har gått med i tjejsnack http://mlilja.net/tjejsnack och eftersom det är första gången jag skriver så är jag sen att komma igån, men nu är jag nog med. Det handlar om årstider den här veckan och födelsedagar.

Vilken årstid är den bästa, varför?
Försommaren är den absolut bästa årstiden, i juni då grönskan är skir och vacker.

Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?
Våren ger löfte om varmare tider. Solen tittar fram,det bli ljusare och dagarna längre. Takdropp är härligt!
Sommaren gör att man slipper alla tjocka kläder, man är ledig och allt känns lättare när det är ljust.
Hösten har alla vackra färger och myset med levande ljus. Mot slutet när det börjar bli grått ute kommer jultankarna...
Vintern ja, en kall gnistrande ledig vinterdag med klarblå himmel och knarr under skorna är inte fel. Då vill jag ut och gå.

Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?
Nej, det är just växlingarna som gör att man kan uppskatta dem alla.

Under vilken årstid fyller du år?
På sommaren, i juni

Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?
Kaffe och tårta till den som vill komma.

Japp! det var mitt första tjejsnack det!

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Vilka härliga pärmar och grejor du har gjort. Och de där små hjärtanen på barnet och geten är helt bedårande. Skitsnyggt liksom.

Anonym sa...

Oj vad mycket fina saker du har gjort! Läste för ett tag sen att du inte mådde så bra, hoppas att du mår bättre nu. Nu blev jag lite nyfiken på tjejsnack, måste nog kila dit och kolla lite. Sköt om dig! Kramelikram

Anonym sa...

Hej lilla gumman!
Vet du vad? Jag tycker att du ska börja skriva en bok. Det är vad du ska pyssla med. Du får till det både roligt och allvarligt det är kul att läsa din blogg. Jag brukar ju titta in ibland som du vet...
Du har det där lilla extra så du skulle kunna få till det riktigt bra!
Kram Mia din gamla moster