12 november 2007

En ganska bra dag idag

Börjar med att visa en gammal layout, mest för att ha en bild och för att den nu kan visas. Den hade jag som bidrag i utmaningsresan för ett tag sen. Jag var med i början där, men kom av mig. Vet inte varför egentligen, eftersom det var så roliga utmaningar. Den här handlade om avkapade motiv. Gjorde en djupdykning i knapplådan och doodlade lite.

Nu till dagen. Det är en rätt okej dag idag och var det igår med. Jag har nog sovit kanske sex timmar natten till igår och ungefär lika mycket inatt tror jag. Det känns. Det blir genast lite bättre. Men jag tror nog att jag behöver fler såna nätter, och kanske lite extra med. Mellan 7 och 8 timmar vore nog idealet.

Att jag mått lite bättre märks faktiskt på en sak. Jag har dammsugit för första gången på över en månad. Jo, Janne har alltså gjort det några gånger sen dess. Så riktigt så illa som ni tänkte var det inte. Jag tog trappen upp och sen övervåningen, dock RUNT leksakerna i Antons rum. annars hade det tagit hela dan. Sen har det inte blivit nått mer, men det känns bra att jag gjorde det i alla fall. Kanske orkar jag ta här nere i morgon. Ska snart hämta barnen nu. Hoppas promenaden ute får stickningarna att gå över, just nu är det i en arm och ett ben.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Oj oj oj... nu var det ett tag sen jag var inne och läste här... Du! Inse allvaret i kroppens signaler, stickningarna och det sviktande minnet. Släpp ALLA måsten - det viktigaste är du och din hälsa. Prioritera saker som du mår bra av i stället för att känna att du borde dammsuga eller hjälpa vikarien på jobbet.
Det är ju jättebra att pysslandet funkar... håll fast vid det. Jag tror att det gör under för tillfrisknandet.

Jag vet inte om du är redo för mina boktips men mig har de hjälpt MYCKET.
"Vem är det som bestämmer i ditt liv" av Åsa Nilsonne. Om mindfulness = medveten närvaro.
"Att leva ett liv, inte vinna ett krig" av Anna Kåver. Om acceptans.
Läs dem utan att lägga krav på dig själv, se det som information och upplysning. Kanske ett mål att sikta mot.
Känns det jobbigt med koncentrationen så finns de även som ljudböcker.

Önskar jag kunde underlätta för dig... ta dig dit jag är nu. Men det är en process, kroppen och hjärnan ska läka. Kan bara råda dig till att lyssna på kroppen och vila. Sen kommer du ut som en stark människa.

Har läkaren pratat om medicinering? Mot ångesten och mot sömnlösheten?
Det finns hjälp att få!

Måste rusa nu... men jag kikar in igen! Många kramar från Marie