3 november 2007

Altrat liiite, pärmen och en del mer på hela bordet.

OK! Jag har fått en del gissningar på hur pärmen blev, och så här blev den. Jag är lite kär i det där Boo Bunny papperet, så jag var tvungen att altra den med det. Nä, det är varken dt-ansökningar eller recept eller må-bragrejs i den, men just nu är det faktiskt min BoM. Men grejen är att den är nästan full, så jag får väl göra en till om jag vill ha den till det.

Och så fick pärmen några kompisar. Med samma papper och samma blommor. Det är en skokartong som är full av kort och receptkort just nu, en skabbig låda som jag haft smålappar i på jobbet och en liten ask som innehållit ett vackert smycke från Danmark.

Sen så är det ju rätt skoj det här med att altra, och jag ville ha någonstans att lägga mina stämplar. Till exempel i gamla digitalboxkartonger.

Och så behövde jag ju nåt till pappersspillet. Här kommer först lådan som jag gjorde till lillspillet. Funderar dock på en avdelare eller en extralåda för de allra minsta bitarna som nu ramlar ner på botten.



Och så en för storspillet.


Jag har inte gjort allt idag, utan den här och förra veckan. Så går det när man går hemma. Man får liksom tid att pyssla lite. Antagligen ska man väl ta det lugnt när man mår så skräpigt som jag, men jag mår bra av det känner jag. Av att göra något konkret. Så här ser mitt köksbord ut just nu. Så jag måste nog gå och städa om den här familjen ska kunna äta middag i kväll. För det andra bordet, det i rummet det är ännu mer belamrat och används som pysselbord.






Over and out!


8 kommentarer:

Anonym sa...

men Jiisses att en pärm kan få ett helt nytt utseende... fantastiskt bra jobbat Anki. Och alla andra sakerna du gjort... jättefina askar. Jag är säker på att det är mycket roligare att förvara sina saker i såna fina askar. Jag föreslår att du sätter dig ner en stund och begrundar allt det fina... och känn glädjen över hut fint du har gjort :)

Anonym sa...

glömde skriva vem det var som kikade runt här inne ... Zornitsa var här :)

Eva sa...

Du verkar ha fullt ipp. Visst är det kul att pyssla!!

Sanna F sa...

WOW vad fint du har gjort!!!
Vilket jobb!

Anonym sa...

Himmel så mycket fina grejer det blev!!! Tänk att något så trist och slitet som en gammal blå ringpärm kan bli så vackert!

Anonym sa...

Trodde inte att en så ful gammal skolpärm .. kunde få ett så fint utseénde .. du måste verkligen vara nöjd ! :) Fina Lådor med . ska nog med göra nått till mitt spill papper !! !!!!! :)

Scraphönan sa...

Så mycket fint du hunnit göra:-)

Härligt

Anonym sa...

Hej å hå så du har altrat och grejjat. Snygga papper ;-D

Vad dukttig du är som orkar med så mycket fint. Jag måste hitta tillbaka till skaparlustan jag med, känns som evigheter sen ju.

Kraaam