10 november 2007

Ett litet ord, extrautmaning # 15 värme

Har scrappat lite idag. Skönt att få göra en layout om något som är glatt och bra.Själv har jag ju knappast varit så glad på slutet. De senaste dagarna har varit riktigt tuffa. Jag får inget alls gjort och mår skit. Hoppas det vänder snart. Jag vill så gärna få sova en hel natt. Det skulle säkert i alla fall göra att jag mådde lite bättre och slapp det värsta, som stickningar i olika delar av kroppen, ångesten, att jag fryser hela tiden och att jag inte kan koncentrera mig på något. OK, kanske inte på en natt, men på några. Många nätter behöver jag nog sova innan håret slutar falla, om det någonsin gör det. Ska få ett brev från min läkare på hud nästa vecka så att jag i alla fall kan gå och titta på peruker. Har inte bestämt mig än, men vill känna på dem och titta. Vågar ju inte visa mig utan mössa. Och någon gång kanske jag msåte träffa folk inomhus också. Ha ha!

När jag får råd ska jag köpa såna där tabletter på hälsokosten så att man somnar lättare. Men det kostar ju en del och vi har nästan inga pengar alls, nu igen. Jag är så trött på att behöva oroa mig för det också. Nu vet jag ju att det kommer barnbidrag den 20, men jag vet ju inte om jag kommer att få någon lön. Jo, lite, men från och med måndag ska jag ju få från förskringkassan. och det tar väl tid innan det funkar misstänker jag. Och vi ska ut med vääääldigt mycket pengar på lånen. Kul jul det blir i år om jag inte har några pengar på hela december. Det var liksom precis nu som vi skulle börja komma ifatt. Nu har vi ju äntligen två löner. Eller nu har Janne lön och jag har det kanske. Man kan väl bli nekad ersättning av försäkringskassan, tror jag. Men allt ligger ju efter. Bara en sån sak som att man måste köpa glödlampor och att vi kanske skulle behöva ett helt kvastskaft nu när det är snöigt. Det var visst någon som bröt av det gamla när hon skulle hacka bort is i våras. Eller var hon på väg till Blåkulla kanske?

4 kommentarer:

Anonym sa...

en härlig sommar lo... vackert ljus i fotona. du måste väl ändå få hjälp med både sömn och pirrningar från din läkare? det finns så mycket de kan göra, bara man kommer till rätt person... håller tummarna för dig.

Anonym sa...

hejsan!
Här sitter vi och tittar igenom dina inlägg och alla kort din mor o jag. Ha det så bra alla hälsar ifrån Hagge

Anonym sa...

Jag har lite svårt att lläsa det vita mot det svarta, men jag har gjort ett försök. :)

Härlig layout har du gjort och visst kan man bli nekad ersättning, men har du en läkare som kan motivera en sjukskrivning så brukar de oftast inte ifrågasätta.. Men det beror på handläggare. De nekar iaf inte utan att först ha utrett frågan. De pratar med dig (eller läkaren) först om de har några frågor.. Jag ahr varit med om det..

Jobbigt att inte få sova. Jag har varit där. Men har fått superbra lågdostabletter av min läkare..

Hör av dig om du vill prata!
Kram Maritha

Anonym sa...

Nästan så man längtar till sommar sol och bad...men jag vill iallafall ha jul först... ;o)
Härlig och stämningsfull LO!