21 november 2007

Paus i allt gnäll och en doft av nybakt bröd


Ser att jag bara gnäller och klagar i bloggen. Bäst att rycka upp sig lite och berätta om några bra saker. För det har hänt en del bra saker på slutet också faktiskt. Bilden är förresten från Tomteland i somras, när vi skriver in i Tomtens bok vad vi önskar oss i julklapp. Tror ni Janne får något av det han skrev?


Mamma börjar jobba snart. äntligen är det klart att hon ska börja snart. Jag är verkligen jätteglad för hennes skull.


I måndags kväll ringde det på dörren här. Utanför stod Maria, en kvinna jag jobbat tillsammans med förut, men inte träffat på ett bra tag, i verkligheten i alla fall, men på pysselnet pratade vi en gång. Hon brukar läsa här sa hon. Med sig hade hon nybakat bröd som smakade hur gott som helst, ett paket med Valerina-tabletter (så jag skulle få sova) och ett vackert kort som hon hade gjort. Ibland blir man övrraskad. Tack Maria! Kommer till dig nästa vecka och kollar in ditt halsbandspyssleri då.


Jag har sovit nästan hela natten. Dock utan de där tabletterna för dem glömde jag att ta igår kväll.


Jag var på mitt första samtal hos företagshälsovården igår. Och det kändes bra. Jag hade turen att få komma till en fantastisk kvinna. Jag berättade allt och hon lyssnade och verkade förstå. Skönt att få prata av sig.


Jag har varit ute och gått idag länge, på stan. Köpte typ lite lite spets, men säg inget till Janne. Han läser aldrig här. Så han märker nog inget. Gå inte in på hans blogg och tjalla.


Orkade plocka så det ser rätt okej ut här hemma nu. Inte så stökigt som det brukar i alla fall.


Vi överlevde fram till barnbidraget som kom igår och har nu mat i huset igen. Skönt. Köpte bara nödvändiga saker, men smög i ett paket kakao så jag kanske kan baka några goda kakor nån dag om jag orkar.


Har fått tag på ett hårband som är tillräckligt brett för att dölja de kala fläckarna. Snyggt är det inte, men lite okej i alla fall så länge.


Har fått mail av Solveig, Jannes faster, som vill bjuda ut mig på lunch. Ska bli trevligt, för hon är jättesnäll.


Linda, min syster, har blivit gudmor till ett vackert gossebarn. Längtar efter att få se honom, i alla fall på bild. Så roligt för Jessica och Daniel som nu har fått sin lille Scott.


Det är bara en månad och tre dagar kvar till julafton. Kanske kanske har jag varit snäll och får i alla fall något litet paket. Har i alla fall skrivit i Tomtens egen bok på Tomteland att jag önskar mig scrapprylar.


Över 1000 besök här sen jag satte in räknaren för några veckor sen. Jag syns, jag finns... eller nåt.


Som ni ser så är det en lite gladare Anki som skriver idag, men jag har låååångt kvar till gamla vanliga jag. Men, jag fick lära mig igår. Jag måste acceptera även den jag är nu, för att kunna gå vidare. En natts sömn gör underverk, men jag behöver fler tror jag. Håll tummarna för mig, för att jag får sova inatt igen.
Nu ska jag hämta barn! Två stycken gullungar har jag.

3 kommentarer:

Daddy Cool sa...

Nog har vi 2 stycken gullungar alltid...det har dom efter sin mor ;)

Puss på dig sötis.

Sofia Eriksson sa...

Japp, skynda långsamt är modellen och att ta ett steg i taget! Skönt att höra att du låter lite piggare i alla fall. Och jag vet, en natts sömn kan göra underverk!

Bra att du har fått en bra beteendevetare! Det är ju superviktigt att man känner att man kan prata med den man ska prata med... Jag har också haft tur och har fått en jättebra psykolog!

Kram, Sofia

Anonym sa...

Hej... det är jobbig när man inte får sova jag vet det av erfarenhet .. har med haft jobbiga perioder varit sjukskriven i 2 omgångar för lätt deprition .. fick 2 veckor åt gången .. nu jobbar jag heltid och är jätte trött på dagarna sover dåligt och känner inte mig så glad som jag igentligen är den gammla jessica är mer av allt annat jag är idag .. jäte jobbig tycker inte min läkare lyssnar på mig han säger okej 2 veckor får du villa upp dig på sen får du jobba sjukskriving är inte nått som löser problemet .. konstigt tycker man hinner inte slappna av på två veckor.. ?? elelr ?? nä jag vet inte .. tar en dag i taget försöker vara som jag var innan det är svårt och går ut över barnen ofta på dåligt humör .. men så finns det dagar då solen lyser som din gjorde idag .. glad för din skull att du kanske börja må bättre !! oj vilket inlägg .. detta blev .. men det är ju alltid kul när någon komenterar sin blogg .. ha en bra helg ...
kram