3 december 2007

Blommor och mat i massor, fuskhår och förkylning


Japp! Ungefär så kan man sammanfatta min helg. I fredags var vi i Borlänge och tittade på peruker Janne och jag. Roligast var när jag prövade en äktahårsperuk *fniss* Det var nog det fulaste jag sett någonsin. Det blev alltså en i syntet. En mörkhårig, ungefär min vanliga färg, eller ja min vanliga färg var det ju. Bra är att jag inte behöver klippa av mitt eget hår, eftersom det funkar att ha det utslaget så att det hänger ned nedanför. Bra är också att den ser någorlunda typ pyttelite okej ut om jag har hårband på mig. Bra är också att jag är sjukskriven och slipper gå ut så mycket och på sätt slipper den. Bra är också att det är vinter och jag kan gå ut i mössa. Det spelar ingen roll om folk säger åt mig att det är okej, för jag trivs inte i den. Det känns som om jag har på mig en mössa och jag tycker det ser ut som om jag varit påButtericks eller nåt. Grr!
I fredags hände lite annat som var kul i alla fall. Jag var på Panduro och köpte pärlor. Ja, Maria, det blev så. Du fick ju mig att prova det där skojiga och jag gillade det skarpt. Tack Maria! När jag kommer hem så ringer det och det är pappa som säger att han vill komma med ett papper. Det var dock inget papper, utan typ hela bilen full med mat och grejer. Tack pappa! Blev lite fnissig när jag packade upp. Har alltid skämtat om pappas kostcirekl med korv och makaroner och kaffe, och jag lovar, det var precis i hans kostcirkel + lite till. Kakorna var grymt goda! Och nej, jag har inte gjort något pepparkakshus än. Det blir ju intressant att göra det sen. Jag har ALDRIG lyckats med ett dylikt. Kan man göra det i papper i stället kanske? Nån timme senare när jag skulle iväg och hämta ungarna så hittade jag ett jättepaket på trappen. Blommor, till mig. Jo, det var det. Från min ärade vän, kollega och tillfälliga särbo Marika. Alltså min bästa kompis, typ den enda som är normal mer än jag, eller hur vi nu brukar säga. Vi har aldrig kommit på det där hur det är. I alla fall ser ni dem här ovanför. Tack Marika! Vi ses i morgon. Anton säger att blommorna är vackerfina och jag är beredd att hålla med. Bra ord förresten. Han är språkbegåvad min käre son.
Två bra saker till var det i fredags, i posthögen. En fin vinst från ett litet ord. Tack ett litet ord! Och min en supersnabb leverans av en order från katscrap. Dessutom hade hon lagt i extra stämplar. Tack Katja! Katscrap är en superbra webshop som jag absolut tycker ni ska anlita när det tar slut i era scrapförråd.
Helgen blev lite eländig här, för vi har varit förkylda alla fyra. Inte jättesjuka, men tillräckligt för att känna oss skräpiga. Dessutom var hjortronglöggen en besvikelse. Blossa vill jag ha. men, det finns visst nåt som heter skogsglögg eller nåt sånt. Den måste jag nog också testa. Tur jag har glass hemma.
I morse försov vi ss rejält allihopa, för ingen klocka ringde. Jag fick nyss reda på varför. Jag hade i natt ställt den på 21.00 i stället för 7.00. Bra jobbat Anki!
Har varit hos min läkare idag och är fortsatt helt sjukskriven fram til vårterminens start. Då blir det 25% jobb och 75% sjukskrivning fram till en bit in i februari. Sen får jag en ny läkare, så då får vi se vad som händer. Ska hämta ut tabletter för sömnen när mitt mastercard kommer.
Ingen pilates idag. jag vet inte om det är så bra när man är förkyld, men jag körde i slutet av förra veckan. Så nu är det bara 27 gånger kvar till en ny kropp. Tror dock inte på det så mycket, men det är bra för ryggen. Har ganska mycket ont i den nu.
Nu väntar pysselbordet på mig och Janne på datorn. Han ska nog skjuta ner nån kompis eller nåt. Jag ska värma de sista dropparna Blossa och göra julkort. Men säg inget till Janne, för det räcker nog bara till en. I morgon kommer nog mina kuvert hem. Jag kan skicka många julkort då. Om jag pysslar ihop dem först.

Inga kommentarer: