30 mars 2008

Söndag eftermiddag

Och jag visar ett gult kort, som jag gjorde till scrappizccn. Sitter och jobbar, men behöver en paus. Inser att jag har tagit väldig mycket lov den här veckan. Hade massor av jobb med mig hem, men har bara öppnat jobbväskan en gång, och den gången ändrade jag mig och stängde den igen. Så nu har det blivit några timmar idag. Bland annat så håller jag på med kommentarer inför utvecklingssamtalen som börjar den här veckan. Det är ett tidskrävande och omfattande jobb, men oerhört viktigt. Därför krävs pauser för att hålla koncentrationen uppe. Rätta, måste jag göra en massa också. Borde ha jobbat massor i förra veckan, men har som sagt inte gjort det. Men jag är ju lärare och måste leva upp till ryktet. Ni vet de där lärarna som bara har lov hela tiden och aldrig gör något vettigt.

Helgen har varit intensiv, men rolig. Systeryster har varit här och det var roligt. För det var ett tag sen vi sågs. Det firade vi med att somna framför en film i soffan i fredags kväll och med att röja skräp på tomten igår. Hyrde om filmen igår och somnade igen. Nu ska den vara inne om mindre än en timme och jag hinner nog inte se den för jag är ensam hemma med Emil. När man är två och ett halvt får man inte se en sån film, Irene Huss.

Annars har det varit en rätt lugn helg. Eller lite skoj har ju hänt också. Speciellt en sak är jätteskoj. Jag är numera medlem i Pappersvindens Creative Team. Det är riktigt roligt! Tror jag i alla fall. Har ju inte kommit igång än. Jag var där i fredags och fick mitt första paket att skapa med. Underbara papper från Prima Marketing. Går och tänker lite på vad jag ska göra med dem. För den som inte vet vad Pappersvinden är, så är det en mycket trevlig butik som har just papper och allt annat som scrappare och kortmakare behöver och vill ha. Gå in på www.pappersvinden.se så får du se mer.

Nu ska jag och Emil hitta på något skoj!

3 kommentarer:

Scrapparazzi sa...

jag känner tyvärr inte de där lärarna som bara har lov och inte gör någonting ;) för jag bor ihop med en och han jobbar hur mycket som helst...
Kortet var väldigt fint och man blir glad av att titta på det, jag gillade bakgrundspapperet mycket.
Grattis till uppdraget för Pappersvinden och lycka till :)

Cath. sa...

Grattis till ditt uppdrag Anki, ska bli spännande att se vad du hittar på....

Anonym sa...

Stort grattis till teamet! Det är du väl värd. :-)
Hade du bott lite närmare skulle jag ha avlastat dig med lite rättning...slit inte ut dig nu!