16 mars 2008

Kreativiteten flödar

Det här kortet gjorde jag i går förmiddag. Varför göra saker i tid, när man kan göra dem i sista minuten? Jag blev i alla fall ganska nöjd med det. Vad mottagarna tyckte vet jag inte, för de sa inget särskilt om just kortet, men de verkade gilla presenten. Söta tjejkläder i rosa. Hon fick så många fina ramar och minnesgrejer så från oss och min syrra blev det kläder i stället. Dopet och kalaset var trevligt, och mina barn uppförde sig exemplariskt i kyrkan.

På kvällen efter lite slötittande på melodifestivalen (jo, jag tittade faktiskt i alla fall lite på slutet) hamnade jag vi pysselbordet. Det blev två layouter, ett kort och ett bokmärke. Inte illa! Ramlade inte uppför trappen förrän två inatt. Men då somnade jag i alla fall bra snabbt. Tyvärr väcktes jag redan vid sex av en pigg och glad Emil. Så jag är trött idag.

Bara en vecka kvar till påsklovet. Skönt! Gruvar mig för onsdagen. Då kommer jag att jobba från nio på morgonen till långt in på kvällen. Först vanligt jobb till fem och sen föräldramöte från sex. Dessemellan ska vi fixa mat till föräldramötet. Inget jag ser fram emot. Jag hoppas verkligen att någon annan har glädje av att det blev just onsdagen tots att vi bestämde måndagen som hade varit en bättre dag för mig, eftersom jag hunnit hem i några timmar och vila. Synd att folk inte fattar att tolvtimmarsdagar inte är ok när man är halvtidssjukskriven.

12 kommentarer:

Anonym sa...

jätte sött kort .

Anonym sa...

Jättegulligt och verkligen flickigt!

Kram

Anonym sa...

Jättesött kort!! Jaa tur att det är påsklov snart och att du får vila ut ordentligt efter tolvtimmarsdagen på onsdag. Kramisar!!

www.mariante.se sa...

Super gulligt kort! Fint minne för mottagaren!

Anonym sa...

Hejsan!
Jättekul att ni kunde komma till Ludvika igår. Synd bara att vi var så sjuka annars hade ni mer än gärna fått komma hem och vi hade kunnat prata lite mer. Det blir ju lite jobbigt när det är mycket folk!!!Kortet var jättefint och dom uppskattade det verkligen. Visst var tjejen söt? Hon ä farmors lilla gullegris!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Jättesnyggt kort, det blev bergis uppskattat!

Anki sa...

Ja Mia, hon är helt underbar. Åh vilket fint barnbarn du har! Hoppas ni mår bättre idag! Och hoppas att inte vi blev smittade. jag satt ju brevid snörvliga Anna.

Tack alla ni för snälla kommentarer!

Cattis sa...

Jättesött kort! =)

http://kathis.blogg.se/

Susanne sa...

Ett jättefint dopkort!!

Synd att det inte gick att få in föräldramötet en dag när det passade dig bättre, vet att det är krångligt med deltid i skolans värld.

Anonym sa...

Så gulligt kort!

Jeanette sa...

Jättefint kort. Gillar den stämpeln. Ser själv fram emot påsklovet. Det går knappt att få till det med deltid inom skolans värld. Hoppas du får vila upp dig under påsklovet.

Anonym sa...

Ett jättefint kort..

Sen vännen, så måste du komma ihåg att ta hand om DIG.. Vila och pyssla och samla energi!

Tack för att du finns!