6 mars 2008

Snart påsk

Så jag visar ett påskkort som hör till månadsutmaningen på svensk scrapbooking. Gå in och tävla om du vill vinna ett fint set från Stämpelhuset.

Idag har det varit full fart hela dan. I morse pratade jag med en läkare om Emils mage, eller rättare sagt det som kommer ur honom. Vi ska dra ner lite på mjölken och testa hur det blir samt ge lite nyttiga baskelusker till magen.

Efter jobbet åkte jag i raketfart och hämtade Anton, för han skulle visst till tandläkaren. Och han var såååå duktig min lilla prins. Tänderna var fina, men han måste ha slagit i en tand för den var lite mörk, men hon trodde inte det var någon fara och han har inte ont. Anton och jag åkte och handlade en sväng och sen satt vi hemma och myste en stund i soffan innan vi åkte och hämtade Emil. Det är sällan ajg är ensam med ett av barnen, så man får passa på att njuta. Småkillarna och jag tog en liten tur till snickeriet också. De tycker det är så kul att hälsa på pappa. Emil gillar att dra Susse (snuttefilten) i allt spån. Den blir så lortig och fin då, precis som han.

Har varit lite sur idag också. Igår trodde jag att jag skulle ut och äta med ett gäng på jobbet, i en nystartad bokcirkel. Men när jag kom dit så var ingen inne på restaurangen. Jag stod utanför och väntade ett bra tag innan jag åkte hem igen. Väl hemma fick jag koka fisk i stället för att få i mig något. De andra hade ju redan ätit. På jobbet idag, fick jag höra att det var ett par till som varit där och vänt, fast strax innan mig. För jag kom inte dit i tid. Vi tre som varit där är minst sagt sura idag, på dem som ordnat det hela. I stället för att säga något har de gått till en anslagstavla på jobbet och bytt datum utan att säga något. Urdålig stil tycker jag. Hur f-n ska man veta det när man inte ahr varit där på två dar. Jag jobbar ju bara 25% än så länge och var ledig tisdag och onsdag den här veckan. Just nu känns det som om jag ska bojkotta det nya datumet bara för det. Boken var förresten urkass: Boken om Blanche och Marie. Inte min stil alls. Utan mest hemsk. Man vet inte vad som är roman och vad som är historia. Den fångade inte mig helt enkelt.

Angående förra inlägget, så är det en hemlis fortfarande. Ha, nu har jag också en hemlis! Alla andra verkar ju ha det. Hi hi!!!

5 kommentarer:

Ilus sa...

Det verkar som att det är en trevlig hemlis!!!

Man blir ju inte lite nyfiken!!
/Maria

Sofia Eriksson sa...

*hoppiskuttar lite åt hemlisen*

Mäh, vad dålig stil att inte meddela nytt datum!!! Fy bubblans för att behöva ta sig till en restaurang bara för att få upptäcka att det är inställt. :(

Kram, Sofia

Anonym sa...

Ja, visst är det roooligt att ha en så kul hemlis!!!!

Och du, jag hade absolut bojkottat det nya datumet... Fy så fräckt!!!!

Kram!

Anonym sa...

Åh så mycket fint det var här inne sen jag va inne sen sits! jätte mycket fint ju!

hade med bojkottat det nya datumet...så dålig stil av dom!

Undrar vad det är för hemlis .. *ler* spänande när får man veta!???
:)

Lisbet sa...

Nu är jag ute på bloggrunda igen. Passar på innan skidskyttet börjar igen. Känner att jag behöver inspiration så jag tittar in på din sida för att fylla på inför veckan.

Tack fär grattishälsningarna på min blog - och vad härligt med påskkort. Blir lite sugen att prova.

Ha en skön vecka