18 mars 2008

Det allra sista lilla ordet är tecken

Tecken är ett bra ord. Jag gjorde en kärleksförklaring till några små tecken som jag gillar väldigt skarpt. Utan dessa tecken hade det aldrig blivit några ordutmaningar, ingen blogg heller, kanske inget internet och inga böcker och.... ja, ni fattar. De små krumelurerna är mycket mycket viktiga i våra liv. I alla fall i mitt.

Mina små tecken, de jag fotade, är på rymmen just nu här hemma. Några små typer har stulit dem och lekt med dem. Men det är väl bra det antar jag, att leka med orden och språket.

Sitter här och njuter av att vara ifred en stund. Om en timme ska jag hämta de små.

För övrigt så är det med stort vemod som jag lämnar ifrån mig detta sista lilla ord till ett litet ord. Kommer att sakna utmaningarna! Vilket jobb de har gjort Kristina och Madeleine. De har inspirarat mig massor, många gånger.

6 kommentarer:

Sofia sa...

Den här gillar jag, tänkte inte ens på bokstäver som tecken.

Anonym sa...

vi tackar allra ödmjukast...

Lisbet sa...

Mmm...håller med..alla dessa tecken i form av bokstäver,,,,vad skulle vi göra utan dem.

Häftigt...och bra tänkt.

Anonym sa...

Jättebra jobbat. Det blev ju en kanon snygg LO. Vilken tur att vi har dessa tecken till vårt förfogande. Och du, jag tycker det är bra att de är på rymmen.

Lilo sa...

Finfint!!! Och ja... jag är glad att jag fick en Mangofärgad blomma! =)

Anonym sa...

Fin LO och ett jättefint dopkort! Visst är det härligt när ens busfrön hemma har "vett" att uppföra sig borta. Då brukar jag vara nöjd som förälder.
Vet du... jag har också en kärleksaffär med bokstäver och ord, hur underligt det nu låter?...
Ha en bra påsk Ingela G