10 mars 2008

Måndag och en layout

Den här layouten har legat ett tag. Jag gjorde den en gång när jag hade läst fel (ja, igen). Den här gången var det ingen färgutmaning, utan en journalingutmaning på ett litet ord. Man skulle scrappa "när jag blir stor" och jag läste naturligtvis "när jag var liten". Nåja, vad gör det? Här är den i alla fall.

Idag blev jag halvtidsjobbare igen då. Min sjukskrivning är alltså bara 50% nu. Eller bara. Det beror ju på hur man ser på det. Så i morse var det min första börjaåttadag på mycket mycket länge. Men det gick ju kalas eftersom jag vaknade vid fem(!). Virrpannan Anki var rädd att försova sig eller glömma bort att gå upp. Jo, just det ja, stor risk. Hon vaknade vid fem och var rädd att försova sig, så när klockan ringde vid sex, skuttade hon upp ur sängen och in i duschen. Och ja, hon han alldeles utmärkt i tid.

Hade roligt besök i en av mina klasser idag. Susanne är en mycket skicklig dramapedagog, som kommer och arbetar med klassen, och jag hänger bara med. Roligt och mycket inspirerande! Fyra gånger till ska hon komma. Det känns bra.

Skulle haft besök på eftermiddan idag av pappa, Rasmus och Solveig, men det blev tvärr inte så. Synd, för jag såg fram emot att träffa dem. Men det blir ju fler gånger. Ikväll kommer i alla fall Maria och pysslar det blir kul. Undrar just om jag ska göra ett dopkort till Felicia. Vi ska på dop på lördag.

Nu måste jag göra något vettigt, typ hämta barn och panduropaket (ungefär lika viktigt att få hem), röja pysselbordet och baka en paj. Sen var det visst något med middag också, kan ju uppskattas av familjen. Måste bara gosa lite med husdjuren först. Inte med silverfiskarna, utan med marsgrisarna. Mina goa mjukbollar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jätte fin lo:sgillar färgkombinationen !

Anonym sa...

jätte fin lo:sgillar färgkombinationen !

Anonym sa...

Vilka fina saker du gör! Den här LO'n gillade jag speciellt.