11 mars 2008

Mått lite så där idag

Idag var jag till min barnmorska för att kolla om det är p-pillren som fått mig att må dåligt.
Om det är hormonerna som ställt till det i kroppen. Har mixtrat och bytt tillbaka till de gamla. Och när jag tänker efter har jag mått mindre bra på andra sätt ungefär lika länge som jag ätit dem. Huvudvärk, vätska i kroppen, en slags tunghetskänsla och en del yrsel har varit objudna inslag i Ankikroppen de senaste veckorna. Jodå, jag hade högt blodtryck nu, det som jag aldrig haft förut, mer än alldeles i slutet på graviditeterna. Jag tror inte det var rekordhögt 140/80, men det är ju betydligt mer än jag brukar ha. En gång hade jag 100/50, fast då var jag nästan lite vimmelkantig för det i stället.
Så nu är det stopp med hormoner här, får se om det hjälper. Min kropp har ju de senaste månaderna uppvisat så många olika symptom, som jag aldrig haft förut. Det som syns och som folk kommenterar är ju håret. Alla tror att det är det som jag går omkring och mår mest illa av. Om det ändå var så enkelt. Det är ju bara fult och vidrigt. Hatar när folk stirrar! Det gör mig till en blygare och mer tillbakadragen person än jag egentligen är.
Oj oj oj vilken tänkardag det är idag, som ni ser. I morgon är det många timmar på jobbet som gäller. Undrar just hur det går. Jag är inte alls upplagd för det. Men det går säkert bra där, och så ramlar jag väl ihop i en hög när jag kommer hem. Tänker i alla fall inte gå ut och äta i morgon kväll med de som inte kom förra veckan.
Kortet, ja, det gjorde jag för ett tag sen. Tycker det blev rätt bra. Fast det är enkelt. Färgerna är fina!
Nu ska jag laga mat. Lax till mig och köttbullar till de andra. Orkar inte med all köttfärs som grabbgänget vill ha hela tiden. Fisk är godare. Kokt får den nog bli, tror jag. Gillar det bäst.

1 kommentar:

Sofia Eriksson sa...

Kortet är jättefint! Ibland stämmer det verkligen som man säger "Less is more".

Vilka p-piller åt du? Jag åt en sort som heter Yasmine i många år, till jag inte orkade gå och få nytt recept i höstas. Sen hade min kompis fått samma, och hon mådde dåligt av dem. Hon hade kollat upp dem och jodå, huvudvärk var vanligt... och det skulle inte ges till dem med migrän. Nähä, liksom, tack för den! Jag har ju lidit massor av huvudvärk i alla dessa år.

Hoppas att du mår bättre när du bytt p-piller igen!

Kram, Sofia