28 januari 2008

- Mamma, det är något som kryper i trappen!

Så skrek Anton i morse och pekade ner mot trappen, den med mosaiken alltså. Jag tittade och såg inget, men grabben var fullständigt skräckslagen. Jag var lite trött så jag tänkte att ja, han kanske har rätt ändå, det kan ju vara ett förrymt marsvin som klättrat upp i trappen eller något. Men då borde jag ju se det.

Gick ner några steg och förstod vad han menade. En av de fetaste dammråttor som skådats i denna del av världen, var det nog, i min trapp.

Det är sannerligen inte lätt att vara en mamma som inte gillar att städa!

7 kommentarer:

ett litet ord sa...

Vilken vacker header! Kul! Jag mailar dig om en stund...

Anonym sa...

Ha ha det va roligt...skrattar än...rart med barn som ser allt på sitt eget lilla sätt...och jag är också en mamma som inte gillar att städa....

Sofia Eriksson sa...

Gapskrattar!!!!! Såna kryp har jag där hemma också, många!!

Kram, Sofia

Anonym sa...

Hej Anki
Jag hittade ett ordspråk:

Dammsuga inte för ofta, dammråttorna e änglarnas tofflor,du vill väl inte att de ska frysa om fötterna? / Okänd

Visst är den söt!
//Kram Jenny

Anonym sa...

Anki, hemma hos min sambos farmor hänger en liten tavla med följande budskap: Bättre lite damm i hörnet än ett rent helvete :)

evanyberg sa...

Hjälp jag blev skräckslagen när jag började läsa! trodde absolut det var en jättespindel!!!
Tur att det bara var en stor dammråtta!! :) jag håller med att "dammråttorna är änglarnas tofflor" men det är inte spindlar.
Eva

Anonym sa...

ha ha ha ... vad roligt ..

men tänka på att lite dam i hörnen tyder på att någon har haft roligare för sig !!!!! :)