17 januari 2008

Med risk för att verka snorkig...

... så skickar jag inte vidare den fina utmärkelse som jeja ville ge bland annat mig. Konstigt tycker nog ni. Men, jag vill inte. Jag blir självklart glad om någon vill ge mig något sånt, och tror nog att den som får den av mig också blir det. Så tack jeja för att du tänkte på mig!

Men den som inte får någon då? Säkert är det så att många får alla utmärkelser många gånger om, och andra som också är minst lika värda att få dem, inte får några. Tänk om jag missar någon som borde fått den av mig. nån jag gillar och som verkligen är värd den, men som jag glömmer.

Ni tycker säkert att jag är jättelöjlig nu, men jag blir velig när jag ska vara med på sånt. Det kanske är för att jag är skolfröken på dagarna och ser smärtan när någon inte blir vald... Det som ska vara något så bra, blir inte så bra, för den som inte får vara med. Jag är vuxen nu, och kan välja. Just därför väljer jag ingen.

4 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

Du är klok du!! :D

Kram, Sofia

Kamilla sa...

Ja,kloka ord =)
Men du kan ju göra som Linda
(http://lindalunda.tradgardsblogg.se/12341/En+utn%E4mning....You+Make+My+Day..html)
det är också klokt tänkt ;)

Anonym sa...

Du är klok! Hatar sånt att välja ut vissa, som på jobbet när det varje år väljs årets telefonist och motivationen blir att de varit trevliga osv, det är vi alla här på mitt jobb!

Anonym sa...

Mkt bra tänkt!