23 januari 2008

Jag kan inte läsa

Igår kväll satt jag och gjorde kort för glatta livet, eftersom jag hittat så många roliga utmaningar på http://www.kortifokus.se/ En av utmaningarna var att göra ett minikromatiskt (eller vad det nu hette) kort i färgen blå. Man skulle alltså göra ett kort som var helt blått. Jag läste inte så bra, utan tänkte att tja, de tycker väl att man ska välja färg själv. Så jag valde färg - rosa - och la glatt in kortet i deras galleri idag. Nu inser jag ju att ett rosa kort inte har så mycket att göra i en blå utmaning. Så jag får nog göra ett nytt kort nån kväll. Men å andra sidan. Det har jag väl inte särskilt mycket emot!

Idag var jag på samtal hos previa igen och det kändes bra. Vad som däremot känns mindre bra är att jag är kallad till ett möte på försäkringskassan. De vill att jag ska jobba mer. Fan! Jag fixar ju detta nu, men inte mer. Kan man inte få vara sjuk i det här landet? Tydligen inte. Hoppas attt det löser sig, annars får jag väl ta till plan B. Lägstanivådagarna har jag kvar för Emil. De ger ju inga pengar, men då kan ingen tvinga mig att gå till att jobba mer än jag klarar i alla fall.

För att trösta mig lite så var jag på stan idag och shoppade lite. Då kändes allt mycket bättre. Två blommiga toppar i vårfärger och en superdupersnygg ny spetsbh. Jag tyckte jag var värd det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

FY vad irriterad jag blir på denna Försäkringskassa. Alltid verkar de ge sig på de som inte ORKAR kämpa. Självklart ska de sätta dit alla fuskare - men vi andra då; vi som är sjuka men inte blir trodda.

Förbered dig för mötet genom att rada upp ALLT som gör att du inte klarar av att arbeta; t.ex. plötsliga och långvariga yrselanfall ... Läkare och psykologer har en del tester man kan göra som kan användas som bevis. Läkaren kan också skicka in kompletterande information om det skulle behövas.

Hoppas du orkar kämpa; för att börja arbeta för tidigt är ingen bra lösning. Då är du snart "där" igen ...

LYCKA TILL!

Kram Carina

Sofia Eriksson sa...

Jag tror att det var så att i galleriet så stod det bara "monokromatiskt" först, men i bloggen stod det blått. Mitt mönsterpapper hade ju prickar i lite andra fäger än blått, men jag hävdar stenhårt att de prickarna går i blårosa. För det är ju en välkänd färg! :D:D:D Ditt kort är nog i färgen blårosa det också. *fniss* Näää, men fiiint var det iaf, ditt rosa kort!!

Jag har varit jätteorolig över mina träffar med FK, men det har gått jättebra! Jag har känt oron över att de ska "tvinga" ut mig i heltidsarbete men så har det inte varit. Jag förklarade ju hur jag mådde, och att min vilja är att jobba heltid - sen, när jag mår bra. Kanske har jag haft tur med en bra handläggare, men det känns numer positivt när hon kontaktar mig. Vet att jag kan säga vad jag känner, och att det är helt okej.

Jag jobbar ju två timmar om dagen nu, och det är liksom knappt att jag grejjar det.

Hoppas att det går bra för dig på mötet med FK!!!

Kramar, Sofia