9 januari 2008

Jag har lite kass tidsuppfattning

Läste för ett tag sen att ett företag söker inspirationsteam. Jätteskoj tänkte jag och började att fundera på alster att skicka in med ansökan. Ett altrat projekt skulle bland annat vara med. Jag gick på jakt i huset efter något att altra. Hittade inget vidare, som passade och fortsatte ut i förrådet. Där låg den, en liten ensam bortglömd adventsljussstake som inte fick vara med inne i huset i år. Det fanns liksom ingen plats för den. Återvinning, tänkte jag. Återvinning ligger i tiden. Här ska återvinnas. Denna lilla adventsljusstake ska åter få äntra julpyntets brokiga scen. När julhelgenbörjade att lida mot sitt slut, i en tid av lugn och ro, i en tid då granen ännu stod spänstig brevid datorskåpet tog jag mig an den lilla stackaren. Julkortens tid var över, men dekorationer fanns kvar, i överflöd..... som vanligt..... så det kunde altras till den milda grad. Den lilla bleka tingesten fick uppleva en tid av guldglans, glitter och glamour. Skoj hade jag, och resultatet blev vansinnigt.... ja, vansinnigt helt enkelt. Ungefär som det brukar kunna bli ibland när jag håller på. Nåja, tänkte jag. Jag sticker ju i alla fall ut från mängden. En del kanske gillar det originella. Den omvandlade typen ställdes undan, men inomhus den här gången, på en hylla på väggen, strax ovanför pyssel/matsalsbordet här i vardagsrummet. Där fick den stå, för det var fler saker som skulle framställas till ovan nämnda ansökan. Tills härom dan. Jag menar, hur kul är julen efter jul? Inte särskilt kul? Vem skickar julsaker till en tävling efter jul? Ingen, utom möjligen en och annan Anki som fått lite swung på sin tidsuppfattning.

Till saken hör att Anki har lite lite koll i alla fall, och därför har hon ikväll altrat något helt annat, som inte alls har med julen att göra, men som gott och väl kan användas nästa jul, om tid finnes. Om några dar är tid för den lilla ljusstaken att flytta ut i förrådet igen, fast denna gång i nya kläder. Den fick sin tid på scenen, med allt vad det innebär. Den drar sig tillbaka till logen igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den är ju helt UNDERBAR!!

Anonym sa...

Helt ljuvlig, Anki!

Jag har stuvat undan alla mina såna ljusstakar till förmån för stooora pappersstjärnor, men banne mig om de inte åker fram nästa jul igen, i en altrad version...

Kram på dig!

Casa Ottman sa...

Cool :)
Ny jul kommer snart igen .
Hälsningar
Helena

Kif / CiF sa...

Underbar julstake, Anki =0)
Som svar på din fråga i KiF-bloggen: Ja, tygblommor som sitter i rad räknar vi som band =0)
*vink vink*
Maria
DT-mamma KiF

Lisbet sa...

Äntligen har jag fått mitt grafikkort till datorn och kan surfa runt och se på sidor. Här har det hänt lite med scrappingen ser jag.

*ler åt altringen av ljusstaken* - men den blev i alla fall jätteläcker tycker jag.

Ha en skön helg.

Anonym sa...

Jag tycker att den är jätte fin...så fin att jag nog inte alls skulle sätta undan den ...om den vore min!