5 augusti 2008

Tjoho!

Är glad idag. Jag och janne fick en dag (eller några timmar iaf) helt utan barn. Vi åkte iväg till grannstaden för shopping och lunch. Det blev inga pysselsaker alls, men annat som är nödvändigt för en kvinna; ny handväska och två par skor. Sååå lycklig blir jag av sånt. Tur att vi åkte från kupolen och in till stan i stället, för vi hittade ett ställe med supergod thaibuffé. Men jag msåte erkänn att jag inte hittar i Borlänge som ligger två mil härifrån, man är aldrig inne i stan, bara i Kupolen. Dessutom kom kläder som jag beställt hem med posten, och de passade perfekt.

Och så har jag fått mitt schema för kommande läsår. Jag visste ungefär hur min tjänst skulle se ut, men det blev mycket bättre än jag vågat hoppas på - och schemat är grymt bra. Jippie! Nu är det bara att hoppas på att ingen kommer och gör några jobbiga schemaändringar som påverkar mitt toppenschema i negativ bemärkelse.

Härom dan åkte vi iväg och kikade på ett hus som såg fint ut på hemnet och hade ett bra pris. Avståndet från stan kändes helt okej, men huset såg inte roligt ut alls när vi väl var där, tyvärr. Så vi får väl leta vidare... alternativt stå ut här tills vi hittar något annat. Igår gjorde jag i alla fall ett hästjobb med ungarnas rum så att en massa leksaker kom upp dit. Det låter jättebra så länge. Problemet nu är vad jag ska göra av alla våra saker som låg i Emils rum....

Har lite ont i halsen och ett öra idag, men vad gör det när jag har ny väska och nya skor?

2 kommentarer:

Mirameja sa...

Blir lite nyfiken, åt vilket håll letar ni hus?!

Jessica

zαnуα ♥ sa...

Hehe, grattis till en härlig dag :D Självklart behöver man shoppa lite ibland (mycket)
Lycka till med husletandet :)
*kram*