9 augusti 2008

Städa städa städa....

... är allt jag gjort på slutet. Trots att jag ville bli som ett tjurigt litet barn efter vissa städpåtryckningar, så har jag städat förråd. Janne har kört fyra vändor till tippen igår och idag, varav en med släpkärra...

Vi har slängt och slängt och slängt, och nu har han byggt hyllor också. I dagsläget finns det 12 löpmeter tom hylla där ute. Härligt, men snart är de nog fulla, eftersom det finns så mycket saker som ska dit.

Det känns som om hela huset har möblerats om den senaste veckan. Mina pysselsaker ligger lite käckt utspridda nsätan överallt, eftersom jag fått för mig att rensa bland dem också, samtidigt som allt annat. Jag tömde ju ett av pysselskåpen och bytte till ett anant skåp som jag målade. Det nya skåpet är just nu halvfullt.

Det är svårt att komma någon vart när man rör till överallt i huset samtidigt, så det ser ännu stökigare ut nu än när vi började. Vi har ju två små monster som gör sitt bästa för att röra till också. Två små monster som börjar längta väldigt mycket efter vardagen igen, tror jag. Till att gå till dagmamman på dagarna och till att busa med kompisarna. Mamman längtar dock inte lika mycket. Hon, suckar och tänker att i morgon, då, då är det den allra sista dagen på det här somamrlovet. I övermorgon, då, då är det höst och vardag igen.*Suckar ljudligt*

Har varit lite offline här ett par dar igen, och det var skönt. Försöker inse att man inte måste vara online varje dag. Det går ändå. Och oj vad mycket man får gjort. Synd bara att vi får sånt här gjort de allra sista skälvande timmarna på semestern. Men, det är så jag funkar. I sista stund liksom. Och så var jag ju så illa tvungen att vara lite tjurig och motsträvig i ett tag också. Alltid retar det någon.

Nu ska jag ta och lotta fram en vinnare för juliutmaningen jag hade här i bloggen. Det kom in några riktigt fina bidrag. Ni som missade det behöver inte vara ledsna, för det finn en ny utmaning för den här månaden också. Bläddra till första augusti så får ni se. Det har redan kommit in bidrag...

Inga kommentarer: