6 maj 2008

Dags att uppdatera va?





Så här kan det gå om man glömmer bort att plocka undan snöskyffeln i tid! Djupt nersjunken i ett vitsippssnår har den lymmeln gått och tagit sommarlov. Och nya sommarkläder har han skaffat sig med. Det är till att ha det bra....

Detta var ett av mina bidrag till en cybercrop som hölls i helgen hos Annas scrapbooking. Utmaningen gick ut på att chocka Anna. Mitt bidrag är nog inte särskilt chockerande, i alla fall inte om man jämför med vissa andra som rätt tydligt anspelar på blommor och bin. Men blommor har jag ju... och bin kan man säkert också se om mna kollar noga, för det vimlar av bin i vår trädgård med. Bikupor finns på andra sidan vägen. De stackarna har väl gått och polinerat lite fel den här gången bara.

För övrigt händer inte så mycket här. Vårens antågande lockar ut oss mer än vanligt och huset känns inte lika trångt längre. Har varit ledig idag och srappat massor, men det får jag visa en annan dag, precis som resten av mina cybercropalster. Vissa dagar går det väldigt bra med stegräknaren, och andra inte. Idag har jag varit lat. Just nu är det bara 6507 steg. I morgon är det onsdag och lång jobbdag. Blä, vad jag inte vill jobba! Jag borde verkligen ta tag i det där. Men jag vet inte vad jag kan mer än att vara lärare. Och att vara lärare är inge kul i maj när vädret är fint och rättningshögen är tjockare än någonsin.

Hej hopp!

Inga kommentarer: