13 maj 2008

Ocs så ännu mera till Pappersvinden






Här kommer tre kort till och en titellös layout i 8x8 tum. Det är ett roligt format att jobba i tycker jag, men jag gör det sällan. Jag har påbörjat ett album till min mamma med 8x8, så jag får väl ge henne den sen. Hon fick inte så många layouter i albumet när jag gav henne det i julas.

Ja, många bilder blev det men jag sa ju det, att det var ett generöst paket jag fick. Allt material kommer fån Pappersvinden, som också har den fantastiska svängbara häftapparaten som jag diggar stenhårt. Man behöver inte ha vägarna förbi Falun för att handla hos Pappersvinden, även om det så klart är väldigt trevligt att gå in där. De finns på nätet också på www.pappersvinden.se

Jag hoppas att allt finns kvar, för det var ett tag sen jag gjorde dessa och cratepapperen är ju sätt så populära. Men jag tror att de alltid har just cratepapper hemma. Ett plus med dessa papper är att de är dubbelsidiga och har en ganksa tjock och rejäl kvalitet. Ett av mina favoritmärklen har det nog blivit. Juast den här klooektione heter Blue hill collection och jag tycker att de mjuka färgerna är så fina ihop. Det finns andra kollektioner också, i andra färger om ni föredrar det.

Moppelayoten förresten handlar om Antons överdrivna intresse för mopeder under en period. Det har gått över nu, men då ville han titta på mopeder hela dagarna och hade på sig sin egen hatt som han kallade hjälmen. Småmopparna köpte vi på ICA och de lektes sönder hela tiden och ersattes av nya som gick sönder de med.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesöta kort har du gjort! :)

Anonym sa...

jätte söta kort :)

Anonym sa...

Jättefina kort! Undrar om det är våren som gör alla kreativa människor? =)

Cath. sa...

Vilka härliga kort! Och klokboken under är också så fin!
Ha det bra!

UlrikaT sa...

Mmmm, de cratepappren är ju bara så läckra! Fina kort och LOs :)

Jeanette sa...

Som vanligt inspirerande. Fina kort!

Anonym sa...

Härliga kort och LOn var supersnygg!