25 maj 2008

Så var det söndag kväll igen



Helgen har som vanligt gått fort och så här mellan hägg och syren, höll jag på att säga. Jag menar så klart så här i hägg och syren, eftersom jag sett att båda blommar samtidigt på sina håll här i närheten, är det inte lätt att sitta inne vid datorn.

Har gjort vårens första allvarliga ryck i trädgården i går. Vi var också tvugna att fixa en snigelfarm Anton, Emil och jag, eftersom mina barn så hiskeligt gärna vill ha fler husdjur. Sniglarna är dock utsläppta igen.

Igår scrappade jag för glatta livet på kvällen. Pappersvinden skickade på mig ett paket i veckan och jag fixade till två layuouter i går kväll och en slags manual idag på förmiddan. Får visa dem en annan dag när jag hunnit fota i bra ljus.

Mors dag är det idag också. Jag har fått fina pelargoner till altanen av mina killar. Jag blev jätteglad eftersom jag gillar att ha pelargoner på altanen. Svärmor bjöd på fika och lånade ut vita gardiner som jag ska ha i vardagsrummet. Mamma fick bara ett telefonsamtal i år, men hon är i Spanien just nu så. Hon blev i alla fall glad för att jag ringde.

Bilden då, jo, den visar liten Anton här på baksidan. Anton är mycket större vid det här laget, men trädet är sig likt. Det växer inte så vidare bra. Men det blommar jättefint just nu. Layouten gjorde jag till en tävlng för några veckor sen.

Inga kommentarer: