2 december 2008

Snöbollskrig och luspank

Hade vi idag, jag och mina småkillar. Jag vet inte vem som vann, men det var liksom alla mot alla. Emil var jättelycklig och gapskrattade hela tiden!

Sen har vi bakat glödhoppor också. Mums vad gott det var. Fick receptet på Allt om scrapforumet. Snygga blev de däremot inte. Har ju ingen kruskavel.

Sitter och gör några julkort, på golvet, eftersom srapbordet är för stökigt och fullt av oscrappiga saker. Tänkte försöka sälja en hög. Behöver pengar eftersom jag är luspank. Japp luspank var ordet. Måste se till att få ihop pengar på något vis.

Så om nån undrar hur jag ligger till med julklapparna, så kan jag säga att jag inte ligger till alls. De får jag ta när lönen kommer, den 23. Då får jag fixa julmaten med. Trist men sant. Eller nåja. Något kan jag väl hinna fixa när barnbidraget kommer också, den 20, eller kanske den 19 eftersom 20 är en lördag.

Den här hösten har kantats av utgifter precis hela tiden känns det som. Suck! Knäcken var den här månaden när både lånen och alla räkningar översteg allt vi fick in. Suck och fy. Det var ju liksom skamlön på bägge håll, eftersom vi hunnit med att vara sjuka hela familjen ett par gånger vid det här laget.

Janne är och jobbar fortfarande, men tyvärr märks ju inte det nu, utan på lönen som kommer i slutet av januari. De kvällsjobbar en del för att ha saker att sälja på julmarkanade som är vid Falu Koppargruva på söndag. Läste nånstans att den är en av de största i hela mellansverige. Hoppas det blir lite småkallt så att många går in på snickeriet för att värma sig. Kanske några hittar mina kortlådor också. Hoppas hoppas i alla fall! Om jag så bara säljer för ett par hundralappar så är det ju värdefullt för oss just nu. Så håll alla tummar ni kan är ni snälla.

Nu ska jag gå och byta tidningspapper i ungarnas blöta skor. Det är hopplöst det där, med att få skorna torra. Suck!

Inga kommentarer: