24 december 2008

Det var det det...



Så har man slavat i köket ätit, ätit, öppnat paket, ätit igen och diskat och legat i soffan och glott på grabben i graven bredvid. Och nu är julafton snart slut, och jag med. Är så in i döden trött, men kan nog inte koppla av riktigt än. Vi har haft det riktigt bra i alla fall. Ungarna har fått fina presenter och uppfört sig skapligt bra. De är fortfarande vakna och suger musten ur julafton så gott de kan med en sista film uppe i sovrummet. Pappan deras gäspar högt hör jag ända ner. Ja och mamma ockuperade varsin soffa i stället och tittade på film vi med.

Mina paket var fina och bra. Allra bäst tyckte jag nog om tre saker; skotorken så att jag äntligen kan få ungarnas skor torra, presentkortet på Pappersvinden (Tänka sig att pappsen hittat dit!) och min splitter nya Bind it All!!! Nu längtar jag bara efter att köpa spiraler så att jag kan testa den.

Kortet här ovan vet jag inte vem som fick. Kanske skickade jag det själv, eller så sålde jag det. Jag gjorde många kort i år, men sålde de flesta och fick sen så ont i handlederna att jag inte riktigt fick ihop kort till alla jag ville skicka till.

Nu skulle jag vilja vila i sisådär 100 år eller nåt. Det känns som om det behövs. För jag är som sagt såå trött och så känner jag mig förkyld också. Hoppas hoppas att jag inte håller på att bli sjuk.

Inga kommentarer: