3 december 2008

Sömnproblem, remiss, fk och fiskpinnar

Anton vill inte sova nu på kvällarna när pappa inte är hemma, så han har legat här i soffan och tittat på tv, tills han somnade. Igår var han vaken till efter elva, men idag blev det lite bättre, för han sover nu. Yes! han säger att han är mörkrädd och inte kan sova på sitt rum - fast lampan är tänd. Jag tänker på läskiga saker när jag ska sova, säger han. Suck! Vad gör man?

I morse satt jag i telefonkö för att få reda på varför jag inte har fått någon kallelse till fostervattensprov, som ju skulle göras förra veckan. När jag äntligen kom fram undrade hon om jag inte varit på läkarbesöket och informationen som är före. Äh, nej, det är ju liksom den jag vill till först, eftersom jag inte vet om jag ska göra provet än, liksom. Men de hade minsann inte fått någon remiss alls. Men det skulle kanske gå med en återbudstid idag. Idag? Tror de att man inte har något liv alls? Man kan ju inte bara ställa in allt utan förvarning. Men jag fick i alla fall en tid nästa vecka. Vi får gå dit då och se vad de har att säga innan vi bestämmer oss. Det är bara så typiskt mig att papperen inte kommit fram. Varför lyckas alltid mina saker försvinna?

Idag fick jag ett mysko brev från försäkringskassan också. De tror att jag har varit sjuk i över fjorton dagar och alltså ska ansöka om sjukpenning från dem. men jag var ju borta från jobbet i fem dagar! Betyder det att mitt lönekontor har snurrat till det så att jag inte får någon bra lön nästa månad heller? Grr! Får väl ringa dit i morgon då. Om jag hinner. Har massor av lektioner från åtta till fyra.

Har suttit här och jobbat vid datorn och hoppades få energi kvar till att göra något konstruktivt, typ städa köket eller göra julkort. Men, jag är sååå trött. Kan ju inte gå och lägga mig förrän Janne kommer hem och lyfter upp Pantisen.

Tänk om man kunde få sovmorgon i morgon, eller nån dag. En endaste sovmorgon... Tänk att få sova tills man vaknar av sig själv en endaste gång. Jag kommer inte ihåg när det hände sist. det finns liksom ingen annan som vill gå upp med mina barn på morgonen.

För övrigt så har jag än en gång konstaterat att jag suger på att steka fiskpinnar. det är nog flera år sen jag testade sist, eftersom jag inte tycker om fiskpinnar. Bara en massa bröd liksom. Men jag fattar inte vad jag gör för fel. De blir liksom konstiga, inte som på förpackningen. Hoppas de blev goda i alla fall. Själv åt jag sill. Den finns på burk och behöver inte stekas. Kanon!

3 kommentarer:

Christine sa...

Haha, fiskpinnar går det inte att steka!!! Dom blir bränd utanpå och rå inuti.. ;)

Men du, du skulle behöva en riktig rejäl sovmorgon!! Se till att fixa det på nåt sätt! Det är en order ;) =)
Kramis!!

Anonym sa...

Hej Anki,
Vet inte om du kom ihåg mig. Jag var med på din tagswapp i somras, tror jag. Tittade in i din blogg. Visste inte att du är gravid. Grattis! Ja, det där med luspank. Du är inte ensam om det. Här är det likadant. Hoppas också får lite kort såld. Men, men. I år blir det mest handgjorda julklapp. Du får ha det bra och sköt om dig. När kommer bebisen?

Kram
Christine

Helena sa...

Ja försäkringskassan är ju ett folk för sig. Hoppas du snart får komma och göra dit prov,å att allt är bra.
Kram!