26 juni 2008

Igår plockade vi blommor





Man borde plocka blommor oftare inser jag. Det är roligt och jag har en jättefin bukett ute på farstubron nu. Varför kommer jag på det nu när allt snart har blommat över?

Igår tog jag över 200 bilder och skickade allihop till framkallning. Täntke att jag behövde påfyllning av scrapvänliga foron.

Har fått klagomål på att det handlar för mycket om scrap här. Solveig, som är min pappas fru och Adam, min bror, verkar tycka att det är tråkigt. Men.. det är ju en scrapblogg ju. Men jag hoppas ni är nöjda nu när det blev lite annat också! Annars så råkar ju scrap vara mitt intresse liksom. Just nu går jag ju mest här hemma om dagarna och gör ingenting annars, för typ hemmafrugrejer är jag ju lite dålig på. Men det gör inget, för jag märker att svärmor har tjuvtorkat mitt köksgolv igår när vi var iväg och handlade en sväng utan ungarna. Hon tror att jag inte ser sånt. Mina städkunskaper är liksom inte så högt värderade av henne, men så är jag ju inte hemmafru heller! Fast jag är smartare än somliga tror. Och jag kan faktiskt städa, om jag vill. Fast jag vill inte, inte nu i alla fall.

Jag har också fått klagomål på min stavning. Jag vet att jag slänger om bokstäver och utelämnar bokstäver rätt ofta när jag skriver på datorn numera. Jag har alltid så bråttom när jag skriver och glömmer alltid att kolla noga innan jag skickar iväg. Ibland ändrar jag inte heller. Det händer bara vid datorn och aldrig när jag skriver för hand, fast då går det inte att läsa i stället. Jag har förstört min handstil helt.Jag får ofta klagomål. Ingen kan läsa vad jag skriver!!!! Men. Jag kan stava egentligen, fast det kanske ni inte tror. Jag jobbar ju som svensklärare, och när jag skriver jobbgrejer så skärper jag mig. Det här slintandet började i höstas innan jag brakade ihop och jag blir inte av med det. Men fr o m den här veckan så är ju jag friskskriven, så det är väl bäst att jag slutar larva mig nu och skriver ordentligt, så att folk inte får så jobbigt med att läsa. Om man nu måte läsa alltså.

Nu ska jag gå och göra ingenting, som jag gjort mest hela dan. Så ointressant är mitt liv just nu. Fast vad gör det? Det är ju för fanken sommarlov!

Springer ut barfota på gräsmattan....

3 kommentarer:

Ewa sa...

Vilken underbar bukett!!!

M@gs sa...

FASEN ANKI, du låter ju mer och mer som mig... Finns det fler? Jag menar det där med golvet, svärmor och springa i gräset...
HA DET RIKTIGT BRA... Själv hatar jag sommarloven för jag klarar inte att vara hemma... Men men, nu är det 4 eller 5 året... jag måste väl vänja mig, eller skaffa sommarjobb.
Kram

Midalina sa...

Fniss, förstår precis vad du menar. Funderade länge på om jag skulle avslöja det blivande yrket eller inte. En del verkar ju tro att man är ett levande grammatiklexikon... :/

Jag tycker om att läsa din blogg, precis lagom blandning av allt!