13 juni 2008

Blomstertid och cc och sånt......

Den blomstertid nu kommer sjöng mina elever idag men........ Var är blommorna? Tänkte plocka syrener i morse, men de har ju blommat över!!! Varför ska man gå i skolan så här länge för?

Det har varit en oerhört intensiv vecka. jag har ju gått upp på 75% nu, och det känns. Vi har lekt hela veckan i skolan känns det som. Igår tog jag och Maria med oss vår klass till Lilltorpet och var där hela dan. När alla var ute med ekorna och jag satt ensam på bryggan och lyssnade ömsom på radion och ömsom på vågklucket, då var det lätt att vara Anki. Sånt mår jag bra av. Och så fick jag klappa grisar uppe vid Naturskolan. Mysigt. Det är verkligen fina djur! Men jag klappade inte någon get, för de luktar så illa. Grisarna luktade ingenting.

Idag har midsommarcroppen kickats igång på svensk scrapbooking. Kika in där så får ni se vilka smaskig tävlingar vi har och vilka fina priser det finns att kamma hem. Länk finns till höger.


Idag sa Anton att jag ska få en Kattelbagg av honom när jag fyller år. Han tänker betala med sina egna pengar. Det är bara det att mynten i hans lilla burk nog inte räcker til en cuttlebug. Men gulligt var det att han ville.

Har jordens halsbränna idag och har haft det hela dan. Det beror antagigen på att vi verkligen har ätit skräp i flera dar nu. Försökte med inside förut idag, men det funkade inte alls. Tog samarin senare, men det hjälper ju bara pyttelite en liten stund. Ha inte ens kunnat dricka kaffe på eftermiddan idag för det gjorde så ont. Fan!

Nu är jag trött... puss och godnatt!

Inga kommentarer: