18 juni 2008

En rätt bra dag trots att Sverige förlorade.

Sverige förlorade jag, tristoch tråkigt, men nu avklarat.

Min dag har varit fantastisk alldeles för det mesta. Började med att få stryk och dumma ord av barn i sängen i morse. Men sen blev det bättre med sång och paketöppning. Det var en Cuttlebug i det stora paketet, eller en kattelbagg som Anton säger. Eller en katte som Emil säger. Skojigt skojigt! Solveig och pappa ringde redan vid kvart över sju och grattade.

Skickade iväg familjen och stannade kvar hemma. Jag har ju sommarlov nu och fick en egodag av dagmamman vår. En dag för mig själv att landa på. Tack Birgitta! Du är fantastisk.

Gick här hemma och pulade lite på förmiddan och lyssnade på radio högt. Är ju ett Gry och Adamfan, men hinner inte lyssna så ofta och mycket. Sen ringde syrran från Tallin och morsan från ett tåg. Hon är på väg till Norge. och sen pratade jag med Marika. Vi ska til henne på midsommar. Hon är själv med sina småkilalr den helgen eftersom Christer är på jobb. Det ska bli skoj att äntligen få se deras hus i färdigt skick! Vi kom på helt apropå så där att vi nog kanske ska åka till Syfestivalen i november, utan alla killarna. Det vore nog något det. Vi pratade om hotell och sånt.... Hon är ngen scrappare vad jag vet, men grym på att sy. Och då menar jag riktigt grym.

Sen var jag ut och lunchade med Janne och Emil. Och f-n. Forden låter konstigt! Jag var skitskraj att köra på stan sen. Jag sa till Janne att om den stannnar mitt i vägen så ringer jag 112 eller pappa! Huvaligen! Jag kan inget om bilar. Vet inte ens hur man öppnar huven. Och visste jag det skulle jag ändå inte förstå vad jag såg. Jag bara kör jag.

Shoppade lite skoj på stan. Dies, duk och vaxduk till mig, hemlis till Marika (tror inte hon läser, men man vet ju aldrig) och handdukar och blomma till dagmamma Birgitta. Sen ett race på hemköp för lite av varje.

Väl hemma kastade jag in sakerna slog in paket till Birgitta och for vidare för att hämta småkillar. Anton var på dryghumör, men Emil var glad. Hem och tryckte i dem varsin glass så att båda blev glada. Vattenpistoler fick de också. Det har jag lovat i månader att de skulle få när det blev sommarlov.

Sen började tårtbak och middagsfix. Svärisarna var här på grillmat. Fick grilla på altanen för att det kom en skur precis då. Grillad entrecote med färskpotatis, sallad, vitt, färskt bröd och såser. Och så en bira till det. Mmmm!Fick en jättefin ny brödrost av dem. Och det behövde jag verkligen, kan man tycka när man ser den gamla. Den nya matchar mina vitvaror. Sen bjöd jag på kaffe och tårta.

Tittade på fotbollen samtidigt som jag pratade med favoritmostern. Sen öppnade jag paket. Jag är med i en paketswapp. Visar bilder i morgon, då kanske de sista hunnit komma också. Kan säga så mycket som att jag är helt överväldigad över alla fina kort och presenter som jag fick. Oj oj oj!

Vilken tårta det blev. Jo, det blev mazarintårta! Jättegod var den. I morgon lottar jag en vinnare i tårtutmaningen jag haft på svensk scrapbooking. Den tävlingen är över, men det finns fler kvar. Så kika in på forumet om du är tävlingssugen.

För övrigt så fick vi en til midsommarinbjudan idag, av pappa, men var ju tvungen att tacka nej, eftersom jag redan bestämt med Marika. Så, man ska aldrig deppa ihop. Det ordnar sig alltid. Vi får misommar i år med. På landet till och med!

Nu ska jag testa min cuttlebug, tror jag. Att vara 36 är finfint än så länge.
Over and out!

3 kommentarer:

Lilo sa...

Grattis i efterskott! HURRA!!!! Ha en mysig midsommar! =)

Enköpings Pyssel sa...

Hej hej
Jag vill vara med i tagswapen på Svensk Scrapbooking men det blir fel på sidan när jag skriver in i tråden. Vill du vara snäll att skriva upp mig på listan?

Hälsningar Johanna "johannisgirl"

Michaela Lejonberg sa...

Vilken födelsedadag du tycks ha haft Anki!
Ha en superduperbra midsommar. Vi ska ta det lugnt. Åka till pappa en sväng o käka o sådär. Får kanske besök ikväll. Men annars ska vi ta det lugnt. Walther är lite förkyld. Han har småhostat på morgonen här så han fick hostmedicin, han tog skeden själv o stoppade in i munnen, o troligen gillade han den för när det var slut på skeden så titta han på mig o flaskan o sa "mea dicka". Men det fick han ju förstås inte, men en glass fick han istället o det gick likabra.